۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۵۰۲۶۲۶
مجمع عمومی جامعه مدرسین:

آرمانهای امام در سایه همدلی مسؤولان و وحدت امت محقق می‌شود

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای به مناسبت بیست و هشتمین سال ارتحال امام صادر کرد و اعلام داشت که آرمانهای امام در سایه همدلی مسؤولان و وحدت امت محقق می‌شود.
مجمع عمومی جامعه مدرسین

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای به مناسبت بیست و هشتمین سال ارتحال امام صادر کرد و اعلام داشت که آرمانهای امام در سایه همدلی مسؤولان و وحدت امت محقق می‌شود.

متن اطلاعیه بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای:
«امام خمينى زنده است تا اسلام ناب محمدى زنده است و او زنده است تا پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمين و نفرت از ظالمين برافراشته است»

بیست وهشت سال ازرحلت جانگدازرهبرکبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) سپری گشت. شخصیتی که بابصیرت و درایت خویش توطئه‌های خطرناک شرق و غرب ونحله های فکری وشیطانی که بنیان اسلام ونوامیس مسلمین را هدف گرفته بودند وخودفروختگان دستگاه طاغوتی پهلوی، اجانب، مزدوران ، که علیه جان و مال ملت بزرگ ایران، دست دردست یکدیگر، مسلح و مسلط شده بودندرا، بافریادهای برآمده ازبینشی عمیق و ازعمق جان، خنثی وملت فهیم و مؤمن ایران ندای ملکوتی‌اش راشنیدولبیک گفت وبااطاعت وتبعیت ازمرجع وملجأ خود در پرتو وحدتی بی نظیر وروحیه ایثار و جانفشانی، ازکیان خود دفاع وارکان انقلاب رامحکم واستوار، نمودند.

امام خمینی(طاب‌ثراه) بزرگمردی بود که درعقیده برآمده از اسلام ناب راسخ، وبرهمین اساس درمقابل هر پلیدی ایستادگی وتحمل مشقت‌ها نمود، حصر و تبعیدها و شکنجه‌ها او را از تکلیفی که داشت، لحظه‌ای سست ننمود وبا هوشیاری و آ گاهی کامل، ارکان انقلاب را محکم و استوارنمود، تا پس از سال‌ها مبارزه و قیام درقبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ودر کوران حوادت، ناامنی‌ها و ناملایمتی‌ها، نظامی مقدس را پایه گذاری کرد تا آنکه درچهاردهم خرداد ۱۳۶۸ « با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا» روح پرفتوحش قرین ملکوتیان گشت وودوستدارانش را در تمام جهان به سوگ نشاند

آری! شخصیت پیامبرگونه امام خمینی(رحمة‌الله علیه) با خدا محوری، درک عمیق معرفتی، تقوای علمی و عملی، اندیشه ناب دینی وتسلط برمعارف تشیع، تهذیب نفس، شجاعت و شدت در مقابل دشمنان، از او رهبری باسلامت نفس واراده و صلابت در شدائد و در اداره انقلاب و نظام، ساخته بود که دل‌های مؤمنین ومشتاقان به اسلام ناب وتشیع اصیل را متوجه وشیفته خود نموده بود، چرا که او از ممتازترین شخصیت‌های تاریخ بشریت است که موجب تحولات عظیم و تغییر مبادلات جهانی، گردید.

پس از رحلت امام خمینی(قدس سره الشریف) همان راه روشن و افق معلوم و مسیری که بر اساس اصول مستحکم جهان بینی توحیدی شکل وقوام گرفته، مبنای حرکت پرشتاب و پویایی انقلاب گشته، که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) :
 «دوران امام خمینی ادامه دارد و خواهد داشت. راه او راه ما، هدف او هدف ما، و رهنمود او مشعل فروزنده ماست»

ازاین رو جهانیان، انقلاب اسلامی را باگفتمان امام خمینی(طاب ثراه) شناخته وآزادیخواهان ازتمام ملل برای امام، ابتکار و استقامتش، عشق می‌ورزند و چراغ راه خود، درجبهه مبارزه بامستکبرین ومستبدین، می‌دانند و متفکران واندیشمندان زوایای مختلف اندیشه ژرف امام خمینی را بررسی و الگوی رفتار خود قرار داده‌اند تا جائیکه همانها عصر کنونی را ” عصرامام خمینی ” می‌دانند.

برهمگان معلوم است تفکر انقلاب اسلامی تبدیل به جریانی جهانی وپرشتاب گردیده، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده وبرقلوب انسانها حاکم وبر نهضت‌ها و جریان‌های آزادیخواه، سایه افکنده. واین مهم ممکن نمی‌بود و نمی‌شود مگرباحفظ همان آرمانها و اهداف بلند که رهبرمعظم انقلاب همواره بر آن تأکید داشته‌اند که راز آن دراطاعت از ولایت مطلقه فقیه، وحدت کلمه ملت قهرمان و مجاهدت دربرطرف کردن کاستی‌ها، موانع ومبارزه باشیاطین، می‌باشد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قــم ضمن گرامی‌داشت سالگرد ارتحال رهبر کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمة‌الله علیه) وبزرگداشت یاد و نام آن امام عزیز، برسلوک انقلابی درتمام شئون تاکید و اطاعت از جانشین شایسته و بی نظیر آن امام، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) را نصب العین خود قرار داده وامت اسلامی را دراین امرمهم، رهنمون می‌سازد و بر این باور است که در سایه همدلی تمام مسئولین، گروهها و وحدت امت، آرمانهای آن عزیز سفر کرده محقق خواهد شد. ان‌شاالله‌تعالی 

۹۶/۳/۱۱
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

/۹۱۷/ ۱۰۲/ص

ارسال نظرات