۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۰۲۸۰۸
مدیر حوزه‌های علمیه لرستان:

تبیین فلسفه و احکام خانواده در کاهش آمار طلاق اثرگذار است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت توجه به فلسفه وجودی تشکیل خانواده برای مقابله با آسیب‌ها و جلوگیری از افزایش آمار طلاق گفت: در این راستا باید آموزش‌های لازم در نظر گرفته شود.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه‌های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه بیان داشت: امروز یکی از مشکلاتی که به آسیب‌های اجتماعی دامن می زند افزایش طلاق است.

وی با اشاره به تلاش دشمن در قالب هجمه های فرهنگی برای فروپاشی کانون خانواده افزود: طلاق نتیجه یکی از هجمه‌های فرهنگی است که در سایه بی بندوباری، بدحجابی و رواج شبکه‌های ماهواره ای حاصل می شود.

حجت الاسلام میناپور راه مقابله با توطئه های فرهنگی را نهادینه ساختن سبک زندگی ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: با ترویج و تبیین ارزش‌ها بین خانواده ها از گسترش آسیب های اجتماعی حاصل از توطئه های فرهنگی جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر به احکام و فلسفه وجودی کانون خانواده و تشکیل این نهاد توجه کنیم، اثر مثبتی در کاهش مسأله طلاق خواهد داشت.  

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت در نظرگرفتن آموزشهای کاربردی پیش از ازدواج برای زوجین افزود: این آموزشها برای آگاه سازی نسل جوان نسبت به مسؤولیتهایی که در آینده دارند ضروری است تا بتواند موقعیت و شرایط جدید زندگی خود را درک کنند.

وی با یادآوری به اینکه درگیری بسیاری از خانواده‌ها به خاطر بیکاری، تنگدستی و عدم تأمین معاش خانواده صورت می‌گیرد، اظهار داشت: مسؤولان برای رفع مشکلات بیکاری جوانان باید برنامه ریزی جدی تری داشته باشند.

حجت الاسلام میناپور در ادامه با بیان اینکه بالا بودن توقعات همسر از دیگر عوامل ایجاد درگیری و فروپاشی خانواده است، عنوان کرد: با فرهنگ سازی و تربیت فرزندان خود در خانواده ای که سبک زندگی اسلامی را الگو قرار داده است، راه مقابله با این آسیب خواهد بود.

وی در ادامه با یادآوری به ماه مبارک رمضان خطاب به مؤمنان بیان داشت: روزه دارانو مؤمنان واقعی ما افرادی هستند که به فکر رفع مشکلات جوانان باشند.

قناعت پیشه کردن راه حل برطرف ساختن بسیاری از مشکلات اقتصادی

مدیر حوزه های علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت در زندگی مشترک خاطرنشان کرد: زوجین جوان باید قدر در کنار هم بودن را بدانند و درک متقابل داشته باشند و در سایه قناعت زندگی شیرینی برای خود بسازند./9459/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات