۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۰۳۳۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

قرآن بهترین معلم برای کسب تقوا در ماه رمضان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین موعد برای کسب تقوا و فضائل معنوی است، گفت: در این مسیر قرآن بهترین راهنما و معلم برای رسیدن به فضائل اخلاقی به‌ویژه تقوا است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در بازدید از محفل جزء خوانی قرآن کریم بانوان بجنورد، به آثار و برکات روزه‌داری از دیدگاه و منظر قرآن و اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: روزه کلاس کسب تقوا بوده و قرآن بهترین همراه در مسیر کسب آن است.

وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای کسب فضائل اخلاقی به‌ویژه تقوا دانست و گفت: ماه مبارک رمضان برای مسلمانان نوعی کلاس درس است که استاد و معلم آن قرآن کریم است؛ به همین دلیل روزه گرفتن راهی برای کسب تقوا و قرآن بهترین راهنما و معلم برای رسیدن به فضائل اخلاقی به‌ویژه تقوا است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه هدف از روزه گرفتن تنها تحمل سختی ناشی از گرسنگی و تشنگی نیست، اظهار داشت: انسان علاوه بر جنبه مادی و جسمی، دارای جنبه معنوی و روحی هم است که هر یک از آن‌ها برای رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‌های خاصی احتیاج دارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که هم جنبه معنوی و هم جنبه مادی را با خود به همراه دارد، روزه است؛ ازاین‌رو روزه‌داری فراتر از تحمل گرسنگی و تشنگی بوده و در تهذیب و تزکیه نفس و رهاندن انسان از روزمرگی و واماندگی در نیازهای تن تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: انسان باید در ماه مبارک رمضان تمرین خودسازی و تقوا داشته باشد تا در پایان این ماه با خلوص و پاکی قدم به عرصه‌های مختلف اجتماعی بگذارد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت امام علی(ع)، اظهار کرد: امام علی(ع) خروجی مکتب پیامبر بزرگ اسلام بوده و از افتخارات امیر مؤمنان(ع) تربیت شدن در آن مکتب است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان حدیث «أنا أدیبُ اللّه و عَلِی أدِیبی»، افزود: پیامبر اکرم فرموده من تربیت‌شده خدا هستم و علی تربیت‌شده من؛ به همین دلیل همه باید سعی کنند با تربیت شدن در مکتب الهی، دیگران را هم به این سمت سوق دهند.

وی تصریح کرد: حسن مطلع و حسن ختام ویژگی حیات امام علی(ع) است که ولادت و عروج و معراج آن در خانه خدا بود؛ زیرا کسی قبل از امام علی(ع) این‌گونه نبود و بعد از وی هم کسی به این مرتبه دست نمی‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه امام علی(ع) مظهر شجاعت، عدالت، ایثار، زیبایی‌ها و هدایت الهی و نماد کامل عبادت و بندگی است، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم در حیات فردی و اجتماعی و در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن امام بزرگوار را الگوی خود قرار دهیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات