۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۰۳۴۱۵
مدیر مسؤول بسیج طلاب و روحانیان قزوین:

انس و الفت با قرآن سبب دوری از وسوسه‌های شیطان است

حجت الاسلام مصطفایی بهره‌مندی انسان از قرآن را سبب دور ماندن از وسوسه‌های شیطان دانست و گفت: قرآن کتابی الهی است که خداوند آن را در اختیار ما قرار داده است از این رو وظیفه ما است که از آن بهره‌مند شویم چرا که انس با قرآن موجب دور ماندن انسان از وسوسه‌های شیطان خواهد بود.
جچت الاسلام مصطفایی

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی مدیر مسؤول بسیج طلاب و روحانیان قزوین در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه بهار قرآن و انس با آن است در این ماه انسان باید با تلاوت قرآن به خداوند نزدیک شود و لذت عبادت و مناجات با خداوند متعال را با تمام وجودش درک کند.

وی در ادامه با اشاره به دوری انسان از گناه در این ماه رحمت و غفران افزود: این ماه به دلیل منزلت و عظمتی که دارد موجب گشوده شدن درهای بهشت و بسته شدن درهای جهنم خواهد شد در این ماه آدمی انسانیت خود را بازمی یابد و باید تلاش کند از گناهان دوری کند.

مدیر مسؤول بسیج طلاب و روحانیان قزوین در ادامه بهره‌مندی انسان از قرآن را موجب دور ماندن از وسوسه‌های شیطان دانست و اظهار کرد: قرآن کتابی الهی است که خداوند آن را در اختیار ما قرار داده است از این رو وظیفه ما است که از آن بهره‌مند شویم چرا که انس با قرآن موجب دور ماندن انسان از وسوسه‌های شیطان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به فرصت ماه رمضان در جهت بهره‌مندی بیشتر از قرآن کریم ابراز کرد: در ماه رمضان مساجد و مکان‌های مذهبی با برپایی جلسات قرآنی باید بکوشند نسل جوان را به سوی قرآن جذب کرده و آنها را با معارف و مضامین قرآنی آشنا کنند از این رو انجام این امر مهم با برنامه‌ریزی هدفمند می‌تواند نتایج درخور توجهی را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام مصطفایی در ادامه با اشاره به بهره گیری انسان از شب های قدر در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: شب های قدر بهترین زمان برای خلوت با خداوند متعال و راز و نیاز و درخواست و حاجت است عبادت در شب قدر آن قدر فضیلت دارد که از عبادت هزار ماه برتر و بالاتر است از این رو انسان تا می تواند باید از فیوضات این ماه خود را بهره مند سازد.

وی در پایان گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که به ما توفیق دهد تا برکات ماه رمضان را به شایستگی درک کنیم و از فیوضات آن خودمان را بهره‌مند کنیم همچنین از خداوند می‌خواهیم که زمینه‌های فهم و تدبر در قرآن را در درون ما ایجاد کند تا هر چه بیشتر بتوانیم با این کتاب الهی و آسمانی انس بگیریم./873/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات