۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۰۳۵۶۲
آیت‌الله فقیهی:

ایمان به قرآن نجات‌بخش از دوزخ است

استاد حوزه علمیه با اشاره به تحدی قرآن گفت: ایمان به قرآن و عمل به محتویات آن تنها راه نجات از دوزخ است.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در درس تفسیر سوره بقره که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که از آوردن یک سوره مانند قران عاجزند و با این‌ وجود به قرآن ایمان نمی‌آورند جایی جز آتش جهنم ندارند.

وی با بیان این که اختراعات بشری هرروز جدیدتر می‌شود و هر چه بشر می‌آفریند ظرف مدت کوتاهی قدیمی می‌شود و بهتر از آن ساخته می‌شود، گفت: قرآن هم اگر ساخته بشر بود تاکنون امثال آن زیاد بود ولی خداوند با قاطعیت تمام فرموده است که بشر هرگز نمی‌تواند مانند قرآن را بیاورد.

آیت‌الله فقیهی با بیان این که جهنم را اعمال ما درست کرده است، گفت: با هر ظلمی آتش جهنم برافروخته‌تر می‌شود و عکس‌العمل اعمال ما هم در دنیا و هم در آخرت به ما می‌رسد و جهنم برای کسانی است که منکر قرآن بشوند.

وی تنها راه نجات از آتش جهنم را ایمان به قرآن دانست و گفت: اگر قرآن را قبول کنیم و به محتوای قرآن که عمل صالح است عمل کنیم از آتش جهنم نجات خواهیم یافت.

استاد حوزه علمیه تشویق را در کنار تهدید لازمه مدیریت دانست و افزود: خداوند هم همین قانون را برای هدایت بندگان استفاده کرده است و انذار و تبشیر را در کنار هم آورده است تا بگوید کسی که از قوانین الهی پیروی کند به بهشت و کسی که به قران و قوانین الهی پشت کند مجازات خواهد شد.

وی با بیان این که عمل صالح باید در کنار ایمان باشد، خاطرنشان کرد: این که صالحات با صیغه جمع آمده است یعنی باید همه‌کاره‌ای خوب را در کنار هم انجام دهیم و در عمل صالح استمرار داشته باشیم و کسی که این‌گونه باشد جای او در بهشت است و نهرها از زیر پایش جاری است و از نعمت‌های فراوان استفاده می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایمان بدون عمل صالح را مانند شعار توخالی دانست و افزود: برای اعتماد به کسی نباید به شعار اعتنا کرد و نباید تا کسی شعار داد به دنبالش راه افتاد بلکه باید دید که عمل صالح انجام می‌دهد و دروغ و تزویر و خلاف نمی‌کند بعد به او اعتماد کرد.

وی اظهار داشت: محرومیت‌هایی که در دنیا قبول می‌کنیم جبرانش در آخرت است و هر چیزی که در دنیا به خاطر خدا چشم‌پوشی می‌کنیم بهترین‌هایش را در آخرت در اختیار انسان می‌گذارند./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات