۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۰۳۷۳۳
مدیر حوزه علمیه حجت ابن الحسن:

طلاب زمانی را برای حضور در نمایشگاه قرآن اختصاص دهند

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی فشارکی گفت: حوزویان، به ویژه طلبه‌ های جوان باید زمانی را برای حضور و بازدید از نمایشگاه قرآن کریم اختصاص دهند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مطلبی فشارکی

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی مطلبی فشارکی مدیر حوزه علمیه حجت ابن الحسن تهران و امام جماعت مسجد حجت ابن الحسن، در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: نسبت به سال های گذشته، نمایشگاه امسال از نظم بهتر و بیشتری برخوردار است که به نوبه خود قابل تقدیر است.

وی در ادامه افزود: برخی از غرفه ها، مانند غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، کارهای عالی و خوبی ارائه کرده اند. همچنین کارهایی که از نوع تحقیقاتی، بنا شده تا در آینده انجام شود یقیناً در جامعه مفید و بکر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی فشارکی در پاسخ به این سوال که سطح نمایشگاه چطور بود، گفت: امسال سطح نمایشگاه در سطح تخصصی بیشتر از سطح عمومی فعال بود؛ خوشبختانه پیشرفت درصد تخصصی هر سال بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه حجت ابن الحسن در پاسخ به این سوال که در چه زمینه هایی بیشتر باید کار شود، ابراز داشت: در زمینه مفاهیم روایی و احادیث و غرفه‌ هایی که کلمات اهل بیت را ارائه داده‌اند، کمتر دیده می‌شوند که به نوبه خود حوزه بیشتری را برای فعالیت می طلبد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به متن و فهم قرآن، آیا تحقّق بیانات ایشان را در نمایشگاه امسال شاهد بوده ایم، گفت: با بازدید از یک غرفه، شاهد بودم که تدبر در قرآن را در سه موضوع بررسی کرده بودند؛ محتوای سوره به صورت شجره نامه مرتب و منظم شده بود و هرکس می خواست یک سوره را بخواند، محتوای آن سوره را نیز به صورت درختی مشاهده می کرد در مرحله بعد لغات و پس از آن محتوا نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی فشارکی در پاسخ به این سوال که بازدید عموم را امسال چطور دیدید، گفت: بازدید مردمی خوب بود ولی باید در این زمینه تبلیغ بیشتری انجام شود تا آگاهی مردم در زمینه های علوم قرآنی و محصولات صوتی و تصویری قرآنی افزایش یابد.

مدیر حوزه علمیه حجت ابن الحسن در نصیحت به حوزویان در بازدید از نمایشگاه، تأکید کرد: باید حوزه ها به ویژه طلبه‌ های جوان زمانی را برای حضور و بازدید از غرفه های نمایشگاه قرآن کریم اختصاص دهند، به علت اینکه فرصت آشنایی با افکار جدید و نو را پیدا کرده و خود نیز در این زمینه ها مبتکر و صاحب ایده می شوند.

وی به عنوان سخن پایانی خاطرنشان کرد: قرآن همه چیز بشر است؛ هرکس هر خدمتی به قرآن کند قطعاً در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد بود./302/966/ب1

ارسال نظرات