۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۵۰۳۸۴۴
امام جماعت مسجد گلشن:

بازگشت به مسجد، ارزانترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است

امام جماعت مسجد گلشن، با بیان اینکه ائمه جماعات، باید خود را خادم مردم بدانند، گفت: بازگشت به مسجد، ارزانترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
غبار روبی مسجد مدرسه علمیه حجتیه قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، آیت‌الله سیدمحمدرضا غروی درباره رویکرد «مسجد برقرار» مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: باز بودن مساجد در طول روز که از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، نیازمند فراغ‌بال ائمه جماعات و خادمان مساجد است، به طوری که این دو گروه برای امرار معاش نیاز به اشتغال مضاعف نداشته باشند، زیرا اگر خادم مسجدی، برای گذران زندگی، نیازمند شغل دومی باشد، آنگاه چگونه می‌تواند تمام وقت در خدمت مسجد باشد؟

ویژگی‌های امام جماعت مطلوب و تراز اسلامی

وی درباره ویژگی‌های امام جماعت مطلوب و تراز اسلامی، خاطرنشان کرد: یک امام جماعت بیش از هر چیز باید باسواد، مهذب، اخلاق‌مدار و مردمی باشد، اگر یک امام جماعت با مردم، مأنوس و همدل شد آن‌گاه مسجد تحت مدیریت او، نیز نقشی محوری در محله پیرامون خود ایفا می‌کند.

امام جماعت مسجد گلشن، اضافه کرد: ائمه جماعات می‌توانند با اخلاق خوب در دل مردم، نفوذ کنند و به این شکل، زمینه مقبولیت خود را فراهم کنند، اگر یک امام جماعت، خود را خادم مردم بداند و هم‌پای آنان در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها مشارکت داشته باشد آن‌گاه مقبولیت او فراگیر می‌شود و کارها در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه انجام می‌شوند.

غروی در مورد نقش مساجد در ایجاد بهداشت روانی و آرامش اجتماعی جامعه، گفت: دست‌اندرکاران مساجد بکوشند فضای این خانه‌های خدا را  از هرگونه تشریفات، انحرافات و سیاست‌زدگی دور نگه دارند که در این صورت، مردم به‌ویژه جوانان با حضور در مساجد، احساس آرامش و طمانینه پیدا خواهند کرد و این روند، زمینه بهزیستی ذهنی و روحی تمام مردم را فراهم می‌آورد.

بازگشت به مسجد، ارزانترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است

وی ادامه داد: افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور طی سالیان اخیر، علت‌های فراوانی از جمله فاصله‌ گرفتن مردم و مسئولان از مساجد و هویت مسجدی دارد، بنابراین سریع‌ترین، آسان‌ترین و ارزان‌ترین راهکار برای کاهش این آسیب‌ها، بازگشت به مسجد است.

امام جماعت مسجد گلشن، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و هیات امناء به دلیل جایگاه تربیتی مادران و همسران در جامعه، بهتر است تمهیدات و مقدمات لازم مانند ایجاد یک اتاق بازی برای کودکان، به منظور حضور بیشتر زنان در مساجد را فراهم آورند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات