۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۰۵۴۰۹

رونمایی از کتابچه «سیاقیه جمع و خرج آستان مقدس حضرت معصومه»

از کتابچه سیاقیه جمع و خرج آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظهر امروز طی مراسمی در کتابخانه عمومی حرم مطهر رونمایی شد.
رونمایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتابچه «سیاقیه جمع و خرج آستان مقدس حضرت معصومه(س)» ظهر امروز در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه عمومی حرم مطهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حسین احمدی، نویسنده کتابچه «سیاقیه جمع و خرج آستان مقدس حضرت معصومه» با بیان اینکه برخی افراد که در گذشته اسناد سیاقیه را بررسی کرده‌اند، به علت نداشتن شناخت لازم از قم برخی از واژه‌ها را به نادرستی معنا کرده و نتوانسته مفهوم مورد نظر را انتقال دهند، گفت: برای تهیه کتابچه مذکور از سال ۹۴ تا سال ۹۶ تلاش‌های بسیاری انجام شده است.

وی با اشاره به مراحل تألیف این کتاب افزود: برای تهیه کتابچه «سیاقیه جمع و خرج آستان مقدس» دو هزار ساعت وقت گذاری شده است.

همچنین حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی، مدیرکل فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم از وجود کتاب‌های تخصصی در کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: بخشی از کتاب‌های تخصصی به علت قیمت‌های بالا در بخش کتاب‌های نفیس نگه‌داری می‌شود اما افراد می‌توانند به این کتاب‌ها نیز دسترسی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه کتابچه «سیاقیه جمع و خرج آستان مقدس حضرت معصومه(س)» زیر نظر کارشناسان بزرگی تهیه شده است، تصریح کرد: امیدواریم این کتابچه بتواند پاسخ‌گوی بخشی از نیازهای پژوهشگران و علاقه‌مندان به مطالعه باشد.

لازم به یادآوری است، انتشارات زائر آستان مقدس قم کتابچه «سیاقیه جمع و خرج آستان مقدس حضرت معصومه(س)» را که به کوشش محسن روستایی و حسین احمدی آماده شده است؛ در ۱۷۵ صفحه  و شمارگان هزار نسخه منتشر کرده است./968/ن ۲۰۳/ش

ارسال نظرات