۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۰۵۸۰۵
آیت الله ناصری تأکید کرد؛

اهمیت به جا آوردن نماز در اول وقت

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، با بیان اینکه نماز امانت الهی به دست انسان است، گفت: نماز در هیچ صورتی از انسان ساقط نمی‌شود، موقع نماز انسان باید از دیگر کارها فارغ شود و نماز اول وقت به جا آورد.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان اینکه امشب آخرین شب قدر است، گفت: امشب مقدرات همه ما و امور ما و همه عالم وجود مشخص خواهد شد و رقم می‌خورد و پرونده‌های ما نزد امام زمان(عج) توسط ملائک برده می‌شود، آنچه برای ما مقدر شده است می‌توانیم امشب تغییر دهیم تا به امضای امام زمان (عج) برسد، بهترین دعا برای امشب فرج امام زمان(عج) است و پس از آن ثابت قدم ماندن ما بر ولایت و با ایمان از دنیا رفتن را باید از خدا بخواهیم.

 

با مهربانی کردن با بندگان خدا، خداوند به ما مهربانی می‌کند

وی در ادامه افزود: در این شب دوستان و خویشان و همسایگان را هم یاد کنیم که با مهربانی کردن با بندگان خدا ابتدا خداوند خود ما را مورد رحم قرار می‌دهد، همه ما گناهکاریم و تقصیرهای بسیار بر گردن ما است، باید ابتدا تلاش کنیم با توبه کردن حجاب‌ها را از بین ببریم سپس وصل به خداوند شده و دعا کنیم.

آیت الله ناصری، با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع) این رساله را دارای ابعاد اجتماعی بسیاری توصیف کرد و گفت: هرچه که بخواهیم در نماز خواهیم یافت، حتی حروف نماز نورانی است و برای ما معنویت ویژه‌ای دارد به همین دلیل است که خداوند ۵ نماز در روز را برای ما واجب کرده است، حتی علت تعداد رکعات نماز هم طی روایاتی مطرح شده است و همه چیز آن حساب و فلسفه خاص خود را دارد، نماز واجبی است که از انسان ساقط نمی‌شود حتی در صورت مریضی و یا بروز مشکلات دیگر، نماز تا دم مرگ با ما است و از ما ساقط نمی‌شود.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با بیان اینکه سفر حج رفتن در صورت داشتن استطاعت و امن بودن سفر بر انسان واجب است، تصریح کرد: نماز در هیچ صورتی از انسان ساقط نمی‌شود در حالی که اعمالی نظیر روزه یا دیگر اعمال بنابر شرایط ممکن است از وجوب ساقط شود.

 

نماز امانت خداوند نزد انسان است

وی نماز را امانتی مهم از سوی خداوند نزد انسان عنوان کرد و افزود: موقع نماز انسان باید از دیگر کارها فارغ شود و نماز اول وقت به جا آورد، امام علی(ع) و پیامبر(ص) همه را امر به نماز اول وقت می‌کردند، ایشان به شدت تأکید بر اهمیت نماز به ویژه نماز اول وقت داشتند و توقع دارند ما پیروان و شیعیان ایشان در نماز خشوع و خضوع داشته باشیم و این امانت الهی را به درستی تحویل دهیم.

آیت الله ناصری نماز را به نفع انسان و تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت دانست و اظهار کرد: نماز برکات بسیاری دارد و خواندن آن به همراه تسبیحات و سجده شکر بسیار مفید است، نمازی که اول وقت خوانده شود انسان را به رضوان الهی می‌رساند و نماز آخر وقت تأخیر در قرار گرفتن پیش رو و رساندن مطالب و مسائل زندگی به خداوند است.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، با اشاره به نقش نماز برای دوری از گناهان و بدی‌ها، تصریح کرد: نماز را باید در همه حال به ویژه در خانه، اول وقت بجا آورد تا ذره ذره در وجود ما و فرزندانمان رخنه کند و آنها هم اهل نماز باشند./1304/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات