۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۰۵۹۹۱
امام جمعه تبریز:

بانک ها با ارائه تسهیلات مناسب در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بانک‌ها با تسهیلات با سود مناسب و شرایط آسان می تواند نقشی مهم را در تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پایدار ایفا کند.
حجت الاسلام والسملمین آل هاشم در دیدار سرپرست بانک ملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در دیدار سرپرست بانک ملی استان و مسؤولان شعب با اشاره به اهمیت مسأله اقتصاد و توجه به اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات در این حوزه، اظهار داشت: بانک‌ها در مسأله اقتصاد نقش محوری و اساسی دارند.

وی با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی و توجه به این الزامات، خاطرنشان کرد: از جمله این الزامات پرهیز از اسراف و اصلاح الگوی مصرف است، ادارات و سازمان‌های دولتی لازم است در پرهیز از اسراف پیشگام باشند و هزینه‌های نا به جا، اضافی و غیرضروری را حذف کنند.

امام جمعه تبریز از دیگر الزمات اقتصاد مقاومتی را توجه به مسأله تولید و رونق آن دانست و ابراز داشت: رونق تولیدات داخلی و به تبع آن اشتغال زایی در حل مشکلات اقتصادی مهم است، رونق تولید توأم با ارتقای کیفیت محصولات داخلی و فرهنگ سازی در زمینه اقبال به تولیدات ایران است.

وی با بیان اینکه با ارتقای کیفیت محصولات داخلی باید مسأله صادرات نیز مورد توجه باشد، گفت: با رونق تولید شاهد اشتغال زایی و شکوفایی استعداد جوانان و حل بسیاززی از معضلات اجتماعی در جامعه خواهیم بود، مسؤولیت مردم نیز حمایت از تولید داخلی با خرید محصولات داخلی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به نقش بانک‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال زایی، خاطرنشان کرد: بانک‌ها از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی است، بانک‌ها با تسهیلات با سود مناسب و شرایط آسان می تواند نقشی مهم ایفا کند، همچنین قوانین مصوب معطوف به اقتصاد پایدار و تولید مستمر باشد.

وی با تأکید بر توجه به مسأله بانکداری اسلامی و بدون ربا، گفت: بانک‌ها باید عقود خود را بر پایه عقود اسلامی بنا کنند و به ملزومات آن نیز توجه داشته و پایبند باشند، همچنین در رائه وام با سود معقول به واحدهای تولیدی به نقش خود در زمینه اقتصادجامعه عمل بپوشانند.

وی با بیان اینکه خروج از شرایط اقتصاد تک محصولی و وابستگی کامل به نقت از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: تمام این مسائل به رونق تولید باز می گردد، اگر تولید کشور رونق پیدا کند و کار آفرینی در حوزه های مختلف به کمک بانک‌ها ایجاد شود از وابستگی به نقت خارج خواهیم شد./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات