۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۰۶۲۰۸
آیت الله نعیم ‌آبادی:

نیروی انسانی مورد نیاز صنایع هرمزگان از خود استان تامین شود

امام جمعه بندرعباس با اشاره به امتیازات استفاده از نیروی کار بومی استان در صنایع غرب بندرعباس، گفت: به لحاظ اقتصادی به صرفه است که نیروی انسانی مورد نیاز صنایع هرمزگان از خود استان  تامین شود.
امام جمعه بندرعباس

آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به قیمت بالای آب و برق در روستاها، گفت: روستاییان با توجه به مشکلات فراوان در بحران خشکسالی توان پرداخت هزینه بالای آب و برق خود را ندارند.

وی در ادامه افزود: مردم هرمزگان که اغلب آنها قشر متوسط و ضعیف جامعه را تشکیل می دهند به اجبار بایستی بیش از نیمی از درآمد خود را به واسطه هزینه های بالای مصرف برق به این موضوع اختصاص دهند که این نیازمند ورود دولت و حمایت از مرزداران جنوب ایران است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به طولانی بودن فصل گرما در هرمزگان تصریح کرد: تعرفه‌ های تابستانی در این استان نیز به دلیل بالا بودن تعداد ماه‌های گرم سال با دیگر نقاط کشور متفاوت است و از اول فروردین تا اخر آذرماه  تعرفه‌های برق با نرخ تعرفه تابستانی مناطق گرمسیری که پایین تر از نرخ کشوری است محاسبه می ‌شود.

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: هرمزگان جزء استان‌های گرمسیر درجه یک محسوب می‌شود که تعرفه برق به ازای هر هزار کیلو وات ساعت افزایش می‌یابد و سبب کاهش نرخ‌ های مصرف برق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مردم هرمزگان را مرزبانان امین کشور خواند و اظهار داشت: دولتمردان با توجه به شرایط خاص استان هرمزگان  توجه بیشتری به مردم این منطقه داشته باشد.

امام جمعه بندرعباس در ادامه بیان داشت: با وجود اینکه بندرعباس و استان هرمزگان در زبان برخی مقامات با عنوان پایتخت اقتصادی کشور مطرح می‌شود، آیا مردم و ساکنان این پایتخت مثلا اقتصادی موهبتی هم از این عنوان کسب کرده‌اند؟

نماینده ولی فقیه در هرمزگان کمترین بهره شهروندان هرمزگانی و فرزندانشان از این عنوان را اشتغال در صنایع و فرصت‌ های پدید آمده در استان دانست و تصریح کرد: صنایع بزرگ، متوسط و کوچک دولتی و خصوصی فعال در هرمزگان که آلودگی، ترافیک، آسیب به دریا و... را در این سرزمین رقم زده، بایستی در گام نخست نیروی مورد نیازشان را از بومیان استان تامین کنند.

آیت الله نعیم‌آبادی در ادامه با اشاره به امتیازات استفاده از نیروی کار بومی استان در صنایع غرب بندرعباس گفت: به لحاظ اقتصادی به صرفه است که نیروی انسانی مورد نیاز صنایع هرمزگان از خود استان  تامین شود، چرا که دیگر نه نیازی به تامین مسکن دارند و نه اینکه هزینه‌های بیشتری پرداخت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: البته ما ناقض به‌کارگیری نیروهای متخصصی که احتمالا در استان وجود ندارد، نیستیم اما بهتر است رشته‌های مورد نیاز صنایع مستقر در استان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هرمزگان آموزش داده شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه نیروهای بومی دلبستگی و تعصب بیشتری به استان داشته و قطعا کارایی بیشتری هم خواهند داشت اضافه کرد: توصیه می‌کنم عاقلانه‌ تر این است که اشتغال بومیان در اولویت صنایع باشد./302/851/ب1

ارسال نظرات