۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۰۶۳۳۰
امام جمعه بابلکنار:

کشاورزی محور اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه بابلکنار با بیان این مطلب که کشاورزی محور اقتصاد مقاومتی است، گفت: حل مشکلات اقتصاد حوزه کشاورزی در کشور نیازمند روحیه جهادی است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امروز در جمع فعالان حوزه صنایع کشاورزی در شهر مرزیکلا با اشاره به سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل، گفت: خدمات جهاد سازندگی برای رفع محرومیت در نقاط محروم و صعب العبور بسیار چشمگیر است و کارنامه درخشانی از این نهاد با برکت برای کشور باقی ماند.

وی افزود: تأسیس جهاد سازندگی در سال 1359 و خدمات آن به ویژه در روستاها برای احداث مسجد، حمام، خانه های بهداشت و راه روستایی نقطه درخشانی است که طعم شیرین خدمت نظام اسلامی را به نقاط محروم چشاند.

استاد حوزه علمیه خدمات مهم جهاد سازندگی در طول دفاع مقدس را هم قابل توجه دانست و اظهار داشت: سنگرسازان بی سنگر لقبی شایسته برای تلاش جهادگران سازندگی در طول دفاع مقدس است.

وی با اشاره به ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید خط مقدم در اقتصاد مقاومتی برای توسعه کشاورزی و بهره برداری علمی و ارتقای ایران در تراز تولید در سطح جهانی شود.

حجت الاسلام بابائیان تأکید کرد: حل مشکلات کشاورزی و اقتصاد این حوزه نیازمند روحیه جهادی است.

وی با اشاره به هدرروی 35 درصد از محصولات کشاورزی در کشور، گفت: به دلیل ضعف کار علمی در حوزه کشاورزی به ویژه در زمینه برداشت، انتقال، توزیع و صنایع تبدیلی کشاورزی با مشکلات بزرگی مواجه هستیم که هدر روی سرمایه های زیادی از کشور در این بخش از جمله آن است.

امام جمعه بابلکنار این میزان هدرروی را غذای 25 میلیون نفر بیان کرد و افزود: متأسفانه بر اساس آمار منتشر شده ایران رکورددار اسراف و دورریز در حوزه مواد غذایی است و باید چاره ای اساسی برای حل این مشکل تدبیر شود.

وی با اشاره به پایین بودن سطح درآمد کشاورزان و زندگی در روستاها، تصریح کرد: توانمندسازی کشاورزان، توسعه صنایع تبدیلی در روستاها و اصلاح ساختار توزیع و قطع کردن دست دلال ها برای حل مشکلات کشاورزان ضروری است.

حجت الاسلام بابائیان یکی از ضعف ها را در حوزه کشاورزی ضعف در حمل و نقل محصولات برای بازار مصرف بیان کرد و ادامه داد: جاده های ناایمن و ضعف در شبکه سازی یکپارچه در حوزه کشاورزی با تقویت تعاونی های تولید و توزیع و ایجاد سامانه جامع برای کوتاه کردن دست واسطه گری ها نیازمند توجه دولت به این حوزه است.

وی افزود: خسارت سرمایی سال گذشته به باغات کشاورزی با از بین رفتن درخت های مرکبات و محصولات باغی، امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است و دولت باید توجه ویژه ای را به این حوزه انجام دهد.

امام جمعه بابلکنار تأکید کرد: محور اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است و در صورت علمی شدن این بخش، قابلیت های زیادی برای اشتغال زایی در این بخش وجود دارد./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات