۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۰۶۶۸۶
حجت‌الاسلام پناهیان:

تبلیغات روانی و رسانه‌ای دشمن حق انقلاب اسلامی را باطل جلوه می‌دهد

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: انقلاب اسلامی به علت عدم تبیین خدمات فراوان آن به بشریت غریب مانده که شیاطین نیز با تبلیغات روانی و رسانه‌ای خود حق آن را باطل جلوه می‌دهند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه سه شنبه 30 خرداد در مراسمی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: فرهنگ عامه لذت بردن از امور دنیوی را عادی کرده است، در حالی که این لذات سطحی و عمیق نیست.

وی افزود: اگر درباره لذات حقیقی و عمیق کار فرهنگی نکنیم مردم مرعوب خیالات و توهمات شادی و خوشحالی ساخته و پرداخته ذهن بشر خواهند شد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه ابلیس دنیا را برای مردم تزیین می‌کند، عنوان کرد: جبهه فرهنگی باید روی دو موضوع شادی و نشاط عمیق با منشا دینی و شادی و نشاط سطحی با منشا دنیوی کار کند که مردم به حقایق و باطن این دو پی ببرند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رسیدن به یک لذت عمیق نیاز به رنج و سختی دارد به عنوان مثال ورزشکاران برای رسیدن به لذت ورزش سختی تمرین را تحمل می‌کنند، اظهار داشت: دشمنان بشریت در پیروی از شیاطین درباره رنج و سختی دین بسیار بیش از آنچه که هست تبلیغ منفی کردند از آن طرف هم شادی‌های دنیوی را بیش از آنچه که هست جلوه داده‌اند.

وی افزود: دشمنان با روش‌های جنگ روانی و تبلیغاتی، ترفندهای ظریف در رسانه‌ها ژست بی‌طرفی گرفته حق و باطل را با هم می‌آمیزند تا باطل را به جای حق به خورد مردم دهند.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: بی دینی افراد بیشتر از اینکه به سختی‌ها وابسته باشد به تبلیغات شوم ابلیس وابسته است، از فریب‌ها و تبلیغات شیطان بزرگ نمایی رنج رسیدن به لذت حقیقی در دینداری است، بنابراین ما باید در مقابل این تبلیغات ایستادگی کرده و حق را تبلیغ کنیم.

وی افزود: یکی از سختی‌های دین اسلام رعایت قوانین خواب و خوراک و نگاه به نامحرم است تا انسان به آرامش رسیده و از زندگی لذت بیشتری ببرد بنابراین برای رسیدن به این لذت ابتدای کار مقداری ریاضت و سختی لازم است اما شیطان انجام این اعمال را بیش از آنچه که هست سخت‌ جلوه می‌دهد در حالی که انسان برای لذات دنیوی سختی‌هایی به مراتب بیشتر از آن را تحمل می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ظاهر اسلام درخشنده و زیبایی باطن آن انسان را به اعجاب می‌اندازد، عنوان کرد: هر جایی ضدانقلاب‌ها از اسلام سوء استفاده کردند به این دلیل است که ما آن را درست معرفی نکردیم، در انقلاب اسلامی کارهای بسیار باارزش زیادی انجام شده اما چون درباره آن صحبت نشده غریب مانده است.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر اینکه اگر دشمن را بیرون از خانه نزنید جنگ را به دورن خانه شما می‌کشاند، خاطرنشان کرد: شلیک موشک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروه‌های تکفیری نماد ظلم‌ستیزی و عملی بسیار به موقع و زیبا بود که مردم را شاد کرد./۸۰۷/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات