۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۰۷۸۷۶
آیت الله نظری خادم الشریعه:

تنها راه سوزاندن ریشه بحران های منطقه وحدت مسلمانان است

آیت الله نظری با بیان این که نفوذ دشمن در جامعه اسلامی زمینه ایجاد مشکلات و بحران های بسیاری را فراهم کرده است، گفت: باید با وحدت و همبستگی ریشه این بحران ها را سوزاند.
آیت الله نظری خادم الشریعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در خطبه های نماز عید فطر ساری که در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: عید سعید فطر جشن بازگشت مخلوق به فطرت و سرشت خود است.

وی با بیان این که بنده مؤمن خدا در یک ماه روزه داری، دعا و نیایش توشه ارزشمندی برای خود کسب کرده است، افزود: به حتم خداوند متعال در این روز عید پاداش بزرگی را نصیب بندگان مؤمن و باتقوای خود خواهد کرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که بندگان صالح خداوند در ماه مبارک رمضان با بهره گیری از لحظه های معنوی ماه ضیافت الهی درون خود را از هر گونه ناپاکی صیقل دادند، تصریح کرد: بنده صالح خدا در شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان پرده های جهل و هوا پرستی را کنار زد و به فطرت واقعی خود بازگشت.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که عید سعید فطر تولد دوباره انسان مؤمن و خدامحور است، گفت: در روز عید انسان مؤمن یک شادی و لذت درونی را در خود احساس می کند ناشی از معنویت کسب شده در ماه مبارک رمضان است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که اگر یک تحول عمیق در ماه مبارک رمضان در ما ایجاد شده باشد نشان می دهد که به خوبی این ماه با فضیلت را درک کرده ایم، بیان داشت: باید تلاش کنیم توشه ای که از معنویت ماه مبارک رمضان و شب های با عظمت قدر به دست آوردیم به خوبی حفظ کنیم.

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود با بیان این که همه لحظات زندگی یک انسان باید در مسیر بندگی خداوند متعال سپری شود، گفت: بندگی خداوند متعال به حتم ما را در مسیر سعادت و تعالی حقیقی سوق خواهد داد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که یکی از مهم ترین دلایل مشکلات و گرفتاری های امروز جامعه بشری فاصله گرفتن از دین و معنویت است، تصریح کرد: انسان باید تلاش کند دین و معنویت در زندگی فردی و اجتماعی او کاملاً مشهود باشد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که دوری از مسجد، محراب و عالم با خود انحراف به همراه دارد، افزود: انسان مؤمن باید تلاش کند در همه لحظات زندگی خود این سه اصل مهم را مورد توجه خود قرار دهد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با تأکید براین که بندگی خداوند متعال حافظ تعادل، تکامل، نظم، آرامش و استقلال است، افزود: هر آنچه که بشر می خواهد در بندگی خدا خلاصه شده است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که هیچ چیز برای انسان زیباتر و شیرین تر از خدمت و رفع گرفتاری مردم نیست، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم همواره از علم و قدرتی که داریم در جهت خیر و خدمت به مردم استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به اقامه نماز اول وقت از سوی جامعه به ویژه کسبه ها و بازاریان تأکید کرد و گفت: جامعه شیعی باید در برپایی نماز اول وقت الگویی برای دیگر جوامع اسلامی باشد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه همچنین به مسأله رعایت عفاف و حجاب از سوی بانوان به عنوان یک اصل مهم در نظام دینی اشاره کرد و افزود: متأسفانه در جامعه اسلامی که دین محور همه امور در جامعه است شاهد رواج بدحجابی هستیم که به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که ایران اسلامی در عفاف و حجاب باید الگوی دیگر جوامع اسلامی باشد، گفت: بانوان جامعه اسلامی باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود در عفاف و حجاب قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله کمک به فقرا و نیازمندان اشاره کرد و با بیان این که دستگیری از نیازمندان نباید تنها به ماه مبارک رمضان خلاصه شود، خاطرنشان کرد: کمک به فقرا و نیازمندان باید همواره به عنوان یک اصل مهم مورد توجه عموم جامعه قرار گیرد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که زکات فطره از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و تربیتی نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی دارد، افزود: این موضوع یکی از مهم ترین مباحث در اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که زکات فطر نشان دهنده دور اندیشی اسلام ناب برای رفع فقر در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: اسلام ناب به عنوان کامل ترین دین برای رفع مشکلات و نیاز جامعه اسلامی بهترین قوانین را وضع کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحران های جوامع اسلامی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه نفوذ دشمن در جامعه اسلامی زمینه ایجاد مشکلات و بحران های بسیاری را فراهم کرده است، گفت: باید با وحدت و همبستگی ریشه این بحران ها را سوزاند./۲۰۱/۹۵۰/ب۱

ارسال نظرات