۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۰۸۳۱۶
آیت الله اعرافی:

دولت به خروج از رکود و مسائل اصلی کشور اهتمام داشته باشد/ آمریکا محور نقض حقوق بشر در جهان است

امام جمعه قم گفت: در سال تولید و اشتغال دولت جدید باید به گونه ای تنظیم شود که انتظارات مهم برای خروج از رکود، پرداختن به مسائل اصلی کشور و پرداختن لازم به صنعت را شاهد باشیم.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تقدیر از ملت بصیر به جهت حضور در شعائر ماه مبارک رمضان از جمله راهپیمایی روز قدس گفت: حضور نسل جوان و جامعه بیدار در مراسم های دینی، انقلابی، مذهبی و اجتماعی مایه شکر در پیشگاه الهی است.

وی با گرامیداشت شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه افزود: از خدمات و تلاش های این قوه تشکر می کنیم، آنچه که از قوه قضائیه انتظار می رود تقید به شرع و قوانین اسلام است، دستگاه قضایی باید بر اساس عدالت و به دور از هر شائبه ای عمل کند، عمل قوه قضائیه باید بر اساس دانش محوری، رویکرد پیشگری از جرایم و تسهیل روند قضایی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضا انتظار دارند که تکیه گاه محرومان باشد، اظهار داشت: قوه قضائیه باید پناهگاه محرومان و مظلومان بوده و محور عدالت، پیشگیری و تعالی نظام اجتماعی باشد، همه باید حریم و جایگاه این قوه قوی و انقلابی را حفظ کنند.

وی با اشاره به روز شهرداری ها و دهیاری ها ادامه داد: باید از شهرداری ها و شوراها که بخشی از امور مردم را برعهده دارند تقدیر و در عین حال بر مسؤولیت سنگین آن ها تأکید کرد، امیدواریم شوراهای جدید با رویکردی عالمانه تر، متعهدانه تر، انقلابی تر و با نگاه به عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی و نگاه فرهنگی عمل کنند؛ این نهادها باید سالم، قوی و با رویکرد فرهنگی و اجتماعی باشند.

آیت الله اعرافی به روز صنعت و معدن اشاره کرد و ابراز داشت: مقوله صنعت و معدن در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد، در سال تولید و اشتغال دولت جدید باید به گونه ای تنظیم شود که انتظارات مهم برای خروج از رکود، پرداختن به مسائل اصلی کشور و پرداختن لازم به صنعت را شاهد باشیم، کار صنعت و معدن باید از رونق بیشتری برخوردار باشد.

وی با تأکید بر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد عنوان کرد: در جهان بین 200 تا 300 میلیون نفر مبتلای به مواد مخدر هستند و این آمار در کشور بین یک و نیم تا 3 میلیون بیان می شود، حتی در جایی مانند قم این آفت اجتماعی وجود دارد که امر کوچکی نیست و همه باید با این آفت مبارزه کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: انتظار می رود همه برای مقابله به آسیب های اجتماعی اهتمام داشته باشند، رهبر معظم انقلاب 11 آسیب اجتماعی را  هدف گیری کردند و امسال 5 آسیب را در اولویت قرار دادند که یکی از آن ها مسأله مواد مخدر است، زیان های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این آفت بسیار است.

وی اضافه کرد: متأسفانه بحث مواد مخدر در حال کشیده شدن به سنین پایین تر و مدارس است که خطر بالایی دارد، رواج این مسأله در بین بانوان هم بسیار خطرناک است و اعتیاد بخشی از بنیه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را در خود هضم می کند، باید برای پیشگری، درمان، فعالیت های فرهنگی و آگاهی بخشی تلاش جدی کرد، در برنامه ششم پیش بینی شده که این آسیب 25 درصد کاهش پیدا کند که همت بلندی می طلبد والا در حال حاضر شاهد رشد آن هستیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای گوناگون در ماه مبارک رمضان گفت: ایشان مسائل بسیار مهم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را مطرح کردند و محورهای بسیار مهمی را متذکر شدند، انتظار جامعه از مسؤولان و دولتمردان به ویژه در تشکیل دولت جدید این است که این سلسله فرامین و دستورات را جدی بگیرند.

وی افزود: قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستگاه های فرهنگی نظام و همه دستگاه ها نسبت به اجرایی کردن فرمایشات رهبر انقلاب مسؤول هستند، یک بحث درباره سند 2030 بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را لغو کرد، انتظار می رود همه این دستورات مدنظر باشد و نسبت به آن ها کوتاهی نشود.

امام جمعه قم با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: امروز هر انسان آگاه و وجدان بیداری می داند که محور نقض حقوق بشر و تعدی به این حقوق در عالم آمریکای جنایتکار است، آمریکا مبنای نظام فقر، فساد و تبیعض جهانی است که از دل آن ترور بیرون می آید.

وی ادامه داد: دولت ها و گروه های تروریستی زیر نظر آمریکا هستند که رژیم صهیونیستی نماد آن به شمار می رود، جریان های فرکری تروریستی از سوی آمریکا حمایت می شود، همانجایی که رقص شمشیر کردند مولد تروریسم است که تحت حمایت آمریکایی ها هستند، آمریکا عامل مهم ترور در دنیا هستند، منافقان 17 هزار نفر را به شهادت رساندند و همواره تحت حمایت آمریکایی ها بودند و امروز داعش و تروریست ها چنین حالتی دارند.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی با صدای رسا اعلام می کنیم در برابر مظالم می ایستیم و مقاومت می کنیم و فریاد مرگ بر آمریکا شعار ملت ایران در برابر نقض حقوق بشر آمریکایی ها در همه تعهدات است.

وی عنوان کرد: به فضل الهی دولت و ملت عراق سوریه، جبهه مقاومت و قوای بسیج و مستشاری سپاه قدس این روزها پایگاه های مهم تروریست ها را در هم شکست و موصل آزاد شد و حلب در آستانه آزادی نهایی است، جبهه مقاومت ایستادگی و مقاومت می کند و آرزوهای مستکبران به ناامیدی مبدل خواهد کرد./1323/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات