۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۰۸۷۰۱
مسیب زاده خبر داد؛

مشهد و اردبیل میزبان سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان در تیرماه و شهریورماه در دو بخش پژوهشی و آوایی در مشهد و اردبیل برگزار می‌شود.
مسیب زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در نشست خبری که به مناسبت برگزاری مسابقات قرآن عترت دانش آموزان سراسر کشور در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: اقدامات و تحولات قابل توجهی در حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش صورت پذیرفته است.

وی افزود: در سال تحصیلی 96 – 95، 63 عنوان کتاب در خصوص فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان تنظیم و منتشر شده است.

مسیب زاده اضافه کرد: در بین این کتب هفت عنوان در حوزه صحیفه سجادیه، هفت عنوان در حوزه نهج البلاغه، 12 عنوان در حوزه احکام و انشای نماز، 17 عنوان در خصوص امام شناسی و سه عنوان ویژه مقاطع ابتدایی با هدف ایجاد انس با قرآن کریم برای دانش آموزان تهیه و توزیع شد.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در بخش دیگر با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توانمند سازی معلمان در حوزه قرآن، عترت و نماز، گفت: گردهمایی سراسری کارشناسان قرآن از اقصی نقاط کشور با حضور یک هزار و 200 نفر در اردوگاه رامسر و همچنین توزیع 55 هزار جلد کتاب با عنوان ندای رحمت از دیگر اقداماتی بود که وزارت آموزش و پرورش انجام داد.

وی درباره طرح مصباح الهدی عنوان کرد: این طرح با توجه به سنین دانش آموزان به منظور معرفی الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی به صورت مستمر هر سال برگزار می‌شود که 17 عنوان کتاب در این زمینه نیز تولید و توزیع شد، لازم به ذکر است امسال تعداد کتابهایی که در قالب این طرحها توزیع شده حدود دومیلیون و 500 هزار جلد بوده است.

مسیب زاده در خصوص دومین دوره مسابقات فرهنگیان که از 14 تا 17 تیر ماه برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در چهار رشته قرائت، حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام با حضور 256 نفر از فرهنگیان با حضور 26 داور و 6 ناظر که کار ارزیابی این رقابت را به عهده خواهند داشت برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش درباره مسابقات آوایی در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل خوانی، اذان و مداحی دانش آموزان، تصریح کرد: سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان پس از گذراندن مرحله منطقه‌ای و استانی، نهایتا مرحله کشوری آن در تیرماه و شهریورماه در دو بخش پژوهشی و آوایی در مشهد و اردبیل برگزار می‌شود.

مسیب زاده ادامه داد: این مسابقه با حضور 670 خواهر از 20 تا 23 مرداد و 850 برادر از 15 تا 18 مرداد برگزار خواهد شد و علت اختلاف تعداد دانش آموزان دختر و پسر شرکت کننده در این مسابقات به سبب عدم حضور خواهران در رشته‌های مداحی و اذان بوده است که داوری این مسابقات نیز در بخش خواهران 34 نفر و ویژه برادارن با 46 دارو انجام می‌شود.

وی نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و تفسیر را جزو مسابقات پژوهشی دانش آموزان بیان کرد و اظهار داشت: با رقابت هزار دانش آموز پسر و دختر به ترتیب از 25 تا 28 تیر ویژه دختران و از 20 تا 23 تیرماه ویژه پسران در اردبیل دنبال خواهد شد.

مسیب زاده با اشاره به واگذاری مسؤولیت برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به وزارت آموزش و پرورش، گفت: طی نامه‌ای حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با وزارت آموزش و پرورش داشت این تفاهم نامه منعقد شد.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با تاکید براینکه هیچ برنامه‌ای درخصوص اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص سند 2030 چراغ راه ما بوده و تا کنون هیچ برنامه‌ای در زمینه اجرای این سند صورت نگرفته است./813/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات