۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۵۰۹۰۰۳
آیت الله فقیهی:

حقوق بشر ابزار فشار آمریکا برای تسلط بر کشورها است

عضو جامعه مدرسین، تبیین حقوق بشر آمریکایی برای جامعه را از سوی نخبگان ضروری دانست و گفت: آمریکا به بهانه حقوق بشر ابزاری را درست کرده تا بتواند به وسیله این ابراز بر کشورها مسلط شود و بر آن ها فشار بیاورد.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبیین حقوق بشر آمریکایی برای جامعه را از سوی نخبگان ضروری دانست و گفت: آمریکا به بهانه حقوق بشر ابزاری را درست کرده تا بتواند به وسیله این ابراز بر کشورها مسلط شود و بر آن ها فشار بیاورد.

وی افزود: تمام دنیا بداند که آمریکای جنایتکار در جنگ جهانی دوم چه جنایات و فجایعی انجام داد و چه قدر دست به کشتار مردم بی گناه زد، آمریکا وحشیانه به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد و جنایتی بزرگ انجام داد وحتی حاضر به معذرت خواهی نشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکایی ها سبب قتل هزاران نفر از افراد بی گناه در نقاط گوناگون بوده است، اظهار داشت: زیر پا گذاشتن حقوق بشر کاری عادی برای آمریکا است اما صدای بلندگوهای مستکبران و ادعاهای آنان برای حقوق بشر در جهان بلند است.

وی ادامه داد: صهیونیست ها و آمریکایی ها حقوق بشر را ابزاری برای فشار بر کشورها قرار داده اند در حالی که اصلا به آن پایبند نیستند، به عنوان مثال در کشوری کاری را به عنوان نقض حقوق بشر مطرح می کنند و فشارهای بسیاری می آورند؛ اما خود آن ها از این رفتار بشردوستانه دوری می کنند.

آیت الله فقیهی با بیان این که سازمان های جهانی از جمله سازمان ملل در اختیار غرب و مستکبران هستند، ابراز داشت: سازمان ملل تحت تأثیر غرب  و سرمایه داران صهیونیست با همکاری یکدیگر این مسائل را مطرح می کنند.

وی عنوان کرد: مستکبران بر کشورهایی که تابع آن ها نباشند فشار بسیاری وارد می کند اما برای عربستان سعودی که از هیچ جهت جنبه های حقوق بشر را رعایت نمی کند، نسبت به آزادی های فردی و اجتماعی از وضعیت بدی برخوردار است و دموکراسی در آنجا معنا ندارد هیچ اشکال و بهانه ای نمی گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مستکبران با چنین کشورهایی برخورد نمی کنند اما با جمهوری اسلامی که مردم آزاد هستند و با شور و شوق در انتخابات شرکت می کنند و پشتیبان نظام هستند به عنوان مخالف حقوق بشر برخورد می کنند و به این بهانه تحریم هایی علیه کشورهای مستقل انجام می دهند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات