۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۰۹۸۷۰
در گفت‌وگو با رسا عنوان شد؛

تاکید آیت الله رجبی بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

آیت الله رجبی، وظایف دستگاه قضا را در برخورد با متخلفان بسیار خطیر دانست و بر رسیدگی جدی قوه قضاییه به تخلفات انتخاباتی تاکید کرد.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برخورد قاطع و جدی دستگاه قضا با متخلفان را ضروری دانست و گفت: باید در قوه قضاییه با متخلفان به گونه ای برخورد شود که شاهد آثار مثبت آن در جامعه باشیم؛ به همین دلیل است که رهبر انقلاب مسأله آبروی نظام را در دیدار رییس قوه قضاییه مطرح کردند؛ زیرا در این گونه مسائل تنها حقوق شخصی افراد نیست که البته آن هم اهمیت دارد اما آبروی نظام بسیار مهم است.

وی خواستار رفتار شایسته و متناسب با نظام اخلاقی کشور از سوی مسؤولان نظام شد و  افزود: گاهی با رفتار برخی متخلفان عملکرد نظام زیر سؤال می رود و زمینه برای دیگر متجاوزان به حقوق عمومی و تضییع و زشت کردن چهره نظام فراهم می شود تا دیگران برای انجام کارهای خلاف خود احساس امنیت کنند؛ بنابراین باید این هشدا را به مسؤولان داد تا دچار چنین انحرافی نشوند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که دشمنان و استکبار جهانی به هر بهانه ای چهره نظام را مخدوش نشان می دهند، اظهار داشت: استکبار در تلاش است که با برخی ترفندهای قانونی، مزدوران خود را سرکار بیاورد؛ از این رو مسأله برخورد با متخلفان به ویژه تضییع کنندگان حقوق مردم و حقوق عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی وظایف دستگاه قضا را در برخورد با متخلفان بسیار خطیر دانست و ادامه داد: باید حسابرسی ویژه ای برای تضییع کنندگان حقوق عمومی درنظر گرفته شود و از نظر سرعت در رسیدگی، شدت مجازات، علنی ساختن مجازات کارهای لازم صورت گیرد و مجازات متناسب با انگیزه های خلافکاران باشد.

آیت الله رجبی با تأکید بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، ابراز داشت: برخی با این انگیزه که به مال و مقام برسند تخلفاتی را در انتخابات انجام دادند در این گونه موارد قوه قضائیه باید چنین افرادی را انفصال از خدمت کند، همچنین چون به حقوق مردم تجاوز شده است باید مجازات متناسب باشد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی عنوان کرد: قوه قضائیه اعلام کرده که در پیگیری ماجرا تخلفات  انتخاباتی جدی است؛ اما ضروری است که برخوردهای صورت گرفته در این زمینه به صورت درست و دقیق به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم نسبت به عملکرد قوه قضائیه در برخورد با متخلفان دلگرم شوند.

این که به صورت کلی برخی تخلفات صورت گرفته بیان شود؛ کفایت نمی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سرعت در رسیدگی به پرونده متخلفان بسیار مهم است، چه اولویتی بالاتر از حفظ چهره نظام و جلوگیری از دست درازی افراد به حیثیت نظام وجود دارد؟ دستگاه قضا باید با قاطعیت، سرعت و دقت باید پرونده ها را مورد بررسی قرار دهد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات