۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۱۰۱۲۹
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از ۵۵ میلیارد ریال زکات فطریه در آذربایجان‌غربی

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: امسال در آذربایجان‌غربی بیش از ۵۵ میلیارد ریال زکات فطریه و کفارات پرداخت شده است.
زکات

عزیز سهندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به جمع کل فطریات و کفارات در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: امسال در آذربایجان‌غربی میزان پرداخت زکات فطریه و کفارات بیش از 55 میلیارد ریال است که احتمال افزایش این میزان با توجه به اینکه تاکنون میزان زکات فطریه تعدادی از روستاهای دورافتاده استان اعلام نشده، وجود دارد

وی با اشاره به افزایش پرداخت زکات فطریه در آذربایجان‌غربی در سال 96 نسبت به سال 95، افزود: در سال 95 میزان زکات فطریه و کفارات جمع‌آوری شده در استان 43 میلیارد ریال بوده که امسال افزایش چندین میلیاردی ریالی را نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال در آذربایجان‌غربی میزان زکات عام 43 میلیارد و 865 میلیون ریال، زکات سادات 35 میلیون ریال و کفاره یک میلیارد و 100 میلیون ریال است که امکان تغییر این آمار نیز وجود دارد.

وی مهاباد را با 9 میلیارد و 256 میلیون ریال اولین شهرستان از نظر پرداخت زکات فطره معرفی و خاطرنشان کرد: بعد از مهاباد، سلماس با هفت میلیارد و 236 میلیون ریال، بوکان با 6 میلیارد و 806 میلیون ریال و سردشت با 6 میلیارد و 225 میلیون ریال در رتبه‌های دوم تا چهارم در سطح استان از نظر میزان پرداخت زکات فطریه و کفارات قرار دارند.

سهندی تصریح کرد: امسال مجموع عملکرد ماه رمضان کمیته امداد آذربایجان‌غربی از جمله جشن رمضان، آزادسازی زندانیان، اطعام، فطریه، مفتاح الجنه و ... 86 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته که 77 میلیارد ریال بوده، افزایش دارد.

وی با بیان اینکه تمامی مبالغ جمع‌آوری شده در بین فقرا و مشمولین زکات فطریه توزیع می‌شود، گفت: امسال در آذربایجان‌غربی دو هزار پایگاه جمع‌آوری زکات از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد و 55 هزار پاکت بین مردم توزیع شد.

گفتنی است، امسال در آذربایجان‌غربی از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان میزان زکات فطریه خانواده‌هایی که قوت غالب آنها نان گندم است، با احتساب به کیلوگرم گندم به ازای هر نفر ۶۰ هزار ریال بیان شده بود./936/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات