۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۱۰۳۳۹
رییس مجمع عالی بسیج استان قم:

فتح موصل به دست نیروهای مقاومت نمایانگر قدرت خداوند بود

رییس مجمع عالی بسیج قم با بیان این که حزب الله عراق، ایران، افغانستان، پاکستان و یمن همه هم را پیدا کردند و اینجا کانون ثقل مبارزه با نظام سلطه شد، گفت: فتح کامل موصل به دست نیروهای مقاومت نمایانگر قدرت خداوند بود.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، رییس مجمع عالی بسیج استان قم، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به ضرورت واکاوی زندگی اهل ایمان گفت: اهل ایمان به سبب باور و اعتقاد قلبی به عوالم دیگر و ملائکه و کتب آسمانی و علم و ایمان به عالم برزخ و قیامت در رفتار، گفتار و کردارشان با ملاحظاتی عمل می کنند، یعنی مراقبند هر سخنی از زبانشان صادر نشود و هر عملی نمایش پیدا نکند.

وی ادامه داد: شایسته نیست که اهل ایمان هر نیت، فکر و اندیشه ای داشته باشند و بنا به گفته حضرت رضا(ع) اعتقاد قلبی، لسانی و عمل به ارکان دینی از مصادیق باور به ایمان است و این اعتقاد راسخ قلبی باید در رفتار انسان ها ظهور و بروز کند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که ایمان و عمل صالح توام با حفظ ظواهر شرعی عامل سعادت و رستگاری است، بیان کرد: آیات و روایات قرآنی مبین آن است که انسانها باید دستورات شرع را با اخلاص به جای آورند و ایمان صرفا اعتقاد قلبی نیست؛ همچنین  احسان و انفاق باید به اندازه ظرفیت انسان های مومن باشد.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که زائران حضرت رضا همه یکسان نیستند، خاطرنشان کرد: بی شک در این بین آنانی که که از معرفت بیشتری برخوردارند حظ و بهره شان از صاحب این بارگاه بیشتر است.

وی با بیان این که معامله با خدا و دل به او دادن ارزش والایی دارد، یادآور شد: افضل اعمل ایمان به خداوند است و بر اساس بیان امام رضا(ع) بخشی از ایمان عمل به ارکان دینی است که همین ایمان زبان، قلب و رفتار را در یک راستا قرار می دهد.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که ایمان و باور به خدا باید در وجود انسان ها رسوخ کند، خاطرنشان کرد: با همه وجود باید ایمان داشت؛ آنروز که حضرت امام فرمود ما انقلاب می کنیم ایمان داشت که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و نسبت به این سخن از اعتقاد راسخ قلبی برخوردار بود و می دانست که دست خدا بالاتر از همه دست هاست.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که امام کوه توحید بود که سر سوزنی مقابل نظام سلطه خم به ابرو نیاورد، گفت: رهبر عظیم الشان ما امروز ایمان قلبی ویژه ای دارند؛ نیروهای داعش بنا داشتند تا جماران را نابود کنند اما به خواست خدا موفق نشدند، در تاریخ تلاش کردند تا ابراهیم خلیل الله را در آتش بسوزانند اما خداوند آتش را بر او سرد کرد.

وی با بیان این که ایمان به معنای خداباوری است، گفت: تنها خداوند رحمان است که هستی می بخشد و به انسان ها قدرت و توان می دهد، بی شک منبع ثروت و قدرت خداوند است و هر آنچه می خواهید را تنها از او طلب کنید و برای نجات، رستگاری و سعادت و عزت اعتماد، طمانینه و اطمینانتان به خود خدا باشد چراکه اگر بخواهد راه را باز می کند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که 80 گروه تکفیری در سوریه گفتند که ظرف ده روز دولت داعش شکل می گیرد اما پس از گذشت 5 سال هر روز یکی پس از دیگری خاکریز ها را از دست دادند، اظهار کرد: امام گفت همه سنگرهای دنیا را فتح خواهیم کرد و آن امامی که بناست بسترسازی برای حکومت جهانی کند نیاز به بازوهای انقلابی دارد.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که حزب الله عراق، ایران، افغانستان، پاکستان و یمن همه هم را پیدا کردند و اینجا کانون ثقل مبارزه با نظام سلطه شد، گفت: اخیرا که فتح کامل موصل به دست همه عناصر حزب الله شکل گرفت و خداوند نصرت و قدرت نمایی کرد و بی شک باید به خداوند رحمان ایمان و اعتقاد راسخ قلبی داشت.  

رییس مجمع عالی بسیج استان قم در ادامه با بیان این که زینت داخلی در فضای خانواده اجر مجاهدت دارد اما زن نباید در بیرون از خانه زینت آرایی داشته باشد، تصریح کرد:  زینت زن معین است اما خداوند خواسته پسر جوان همچون دختر جوان زینت آرایی کند که بر این اساس مردان یا بر علمشان، یا ثروت و یا صبرشان زینت آرایی می کنند.

وی با بیان این که کسانی که با خرج های گزاف و اعیانی زینت آرایی می کنند را باید نکوهش کرد، افزود: ایمان به ملائکه، خداوند متعال، ظهور، برزخ و معاد از مصادیق و محور های اصیل ایمان است که باید در رفتار، حرکات و سکنات بشریت ظهور و بروز پیدا کند و این ایمان و باور به خدا باید در متن و بدنه زندگی انسان ها مصداق عملی داشته باشد./202/864/ب1

ارسال نظرات