۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۱۰۴۵۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بسیج حافظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که بسیجیان تنها در مسیر آرمان های انقلاب، نظام اسلامی و رهبری گام بر می دارند، گفت: بسیج هیچ گاه در مسیری غیر از خط انقلاب و رهبری حرکت نکرده است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان بسیجی شهرستان نکا با بیان این که بسیج همواره در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده است، گفت: بسیج شجره طیبه و از رویش های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج در طی سال های اخیر همواره برای کشور عزت آفرین بوده است، افزود: اگر بسیج و فرهنگ اصیل و انقلابی بسیج نبود، عزت و اقتدار امروز کشور را نداشتیم.

امام جمعه نکا با اشاره به این که پیشرفت ها و تلاش های صورت گرفته در سه دهه اخیر در سایه فرهنگ و تفکر بسیجی شکل گرفته است، تصریح کرد: امروز نیز بقا و تداوم انقلاب اسلامی در گرو تقویت و گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سه دهه اخیر همواره عده ای با گسترش فرهنگ بسیج در کشور مواضع نابحقی داشتند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بسیج و افکار متعالی آن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در دهه های اخیر همواره افتخار آفرین بوده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که دشمنی با بسیج هر روز آشکار تر می شود و برخی ها نمی خواهند این تفکرمتعالی در کشورمان تقویت شود، تصریح کرد: امروز هر چه داریم به برکت وجود بسیج و افکار دشمن شکن بسیجیان در کشورمان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بسیج و بسیجیان در حساس ترین شرایط پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده اند، گفت: این نیروی انقلابی و خودجوش مردمی هیچ گاه حمایت و پشیبانی خود را از انقلاب اسلامی ترک نکرده است و همواره با همه توان و اقتدار خود پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی همواره تلاش کردند بسیج و تفکر متعالی آن در متن جامعه قرار نگیرد و در حاشیه باشد، خاطرنشان کرد: اما امروز و بر خلاف اهداف و دیدگاه های این عده قلیل، امروز بسیج در متن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرارداد.

حجت الاسلام محمدی لائینی از بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا یاد کرد و با بیان این که طنین انداز شدن ندای بسیجی در کشورمان چشم طمع دشمنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی را دور خواهد کرد، بیان داشت: اگر خدای ناکرده این تفکر ناب در کشورمان کمرنگ شود به حتم دشمنان به راحتی به پروژه نفوذ خود دست خواهند یافت.

امام جمعه نکا با بیان این که بسیجیان مصداق کامل و بارز ایثار، از خودگذشتگی، ایمان، خلوص نیت و فداکاری هستند، خاطرنشان کرد: یکی بسیجی هر گاه که احساس کرد اسلام، انقلاب و نظام دینی در خطر است بدون هیچ وقفه ای در راه دفاع از اسلام و انقلاب وارد میدان نبرد می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، یکی از پررنگ ترین نقش آفرینی های بسیج را در هشت سال دفاع مقدس معرفی کرد و با بیان این که بسیجیان کشورمان با حضور در جبهه های حق علیه باطل از نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست و پشیبانی کردند، افزود: اگر نبود نقش آفرینی و از خودگذشتگی های بسیجیان در جبهه های جنگ، کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی به اهداف خود دست پیدا نمی کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که تلاش ها و از خودگذشتگی های بسیجیان تنها به هشت سال دفاع مقدس خلاصه نشده و پس از جنگ نیز این نیروی مردمی و انقلابی در عرصه های فرهنگی و سازندگی اقدامات بسیار ارزشمند و در خور تقدیری انجام دادند، خاطرنشان کرد: باید خدمات ارزشمند بسیج در عرصه های سازندگی به ویژه در مناطق محروم و همچنین در حوزه فرهنگی بیشتر برای عموم مردم تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آحاد ملت ایران خود یک بسیجی هستند، افزود: بسیج متعلق به جریان و گروهی خاص نیست بلکه آحاد ملت ایران در تشکیل و تداوم این نیروی کاملاً مردمی سهیم و نقش آفرین هستند.

امام جمعه نکا تقویت بسیج را امروز یک ضرورت مهم برشمرد و با بیان این که هر چه برای تقویت جایگاه این نیروهای مردمی سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است، خاطرنشان کرد: متأسفانه دست های وابسته به بیرون تلاش می کنند جایگاه نهادهای انقلابی در کشور را تضعیف و کمرنگ کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج و  بسیجیان در مقاطع مختلف همواره در خدمت آرمان های انقلاب، نظام و رهبری بوده اند، تصریح کرد: بسیجیان حافظان اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند به همین دلیل تقویت این نیروهای انقلابی یک ضرورت انکاناپذیر است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید براین که بسیجیان تنها در مسیر آرمان های انقلاب، نظام اسلامی و رهبری گام بر می دارند، خاطرنشان کرد: بسیج هیچ گاه در مسیری غیر از خط انقلاب و رهبری حرکت نکرده و همین مسأله یکی از افتخارات ارزشمند نیروی مردمی بسیج است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت بینش سیاسی بسیجیان تأکید کرد و گفت: امروز یک نیروی بسیجی باید در کنار دیگر تکالیف و رسالت های خود از بینش سیاسی بالایی نیز برخوردار باشد.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز بسیجیان باید آفت های انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسند و به منظور مقابله با آن آفت های احتمالی به سلاح روز مجهز شوند، تصریح کرد: بسیج در طول سال های اخیر همواره با حضور مستمر خود در صحنه ها و عرصه های انقلاب اسلامی، توطئه ها و نقش های شوم دشمنان را خنثی کردند.

حجت الاسلام محمدی لائینی در بخش پایانی سخنان خود تقویت روحیه انقلابی گری در کشور را یک ضرورت مهم دانست و با بیان این که برای ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه های دشمنان نیازمند روحیه انقلابی گری هستیم، خاطرنشان کرد: اگر این روحیه و رویکرد در نظام اسلامی به خوبی نهادینه شود دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهد کرد./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات