۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۱۰۴۶۵
به دلیل رأی ندادن به نفع تل‌آویو؛

نماینده عرب در یونسکو از نماینده رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد

نماینده کشوری عربی در یونسکو که بر خلاف قول خود به نماینده رژیم صهیونیستی، نتوانسته بود در ثبت الخلیل و مسجد ابراهیمی در فهرست میراث جهانی به نفع تل‌‌آویو رأی دهد، از نماینده رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد.
یونسکو

به گزارش خبرگزاری رسا، «کرمل شاما کوهن» نماینده رژیم صهیونیستی در یونسکو فاش کرد با نماینده یک کشور عربی در این نهاد توافق کرده بود به درخواست فلسطین برای ثبت الخلیل و مسجد ابراهیمی در فهرست جهانی به نفع تل‌آویو رأی دهد و نماینده عرب مذکور بعدا به علت اینکه نتوانسته این کار را انجام دهد از  نماینده رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرده است.

در گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت» آمده است نماینده کشور عربی (که مشخص نیست نماینده کدام کشور است) در یونسکو فکر می‌کرده رأی‌‌ها به صورت محرمانه خواهد بود و به همین دلیل به کرمل شاما کوهن قول داده بود ضد درخواست فلسطین رأی دهد اما بعدا فهمیده اینگونه نیست و پس از رأی گیری، در واتساپ، پیام عذرخواهی فرستاده است.

در پیام این نماینده عرب ضمن عذرخواهی از کوهن آمده است: چاره‌ای جز رأی دادن به نفع فلسطین برای ثبت مسجد ابراهیمی و الخلیل (در فهرست جهانی) نداشتم، اوضاع پرتنش بود و به سختی می‌توان گفت که رأی‌گیری محرمانه بود .

کوهن در پاسخ گفته است: دوستم من این را درک می‌کنم؛ برای من اینگونه است که تو کار خودت را انجام داده‌ای (به نفع اسرائیل رأی داده‌ای)./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات