۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۵۱۰۵۸۱
حجت الاسلام عباسی ولدی مطرح کرد؛

بی حجابی در برابر نامحرمان فامیل بنای زندگی ها را سست می کند

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه عدم رعایت حجاب در برابر نامحرمان فامیل در جامعه اسلامی به معنای آغاز تزلزل خانواده است، گفت: بی حجابی در برابر نامحرمان فامیل بنای زندگی ها را سست می کند.
حجت الاسلام محسن عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از جاهایی که دشمن به شدت در زمینه قبح شکنی حجاب و عفاف کار می کند خانواده است، گفت: در هیچ جای دین دستوری مبنی بر نامحرم و نامحرم تر وجود دارد.

وی افزود: متأسفانه حجاب بعضی از خانم ها و  دختر خانم ها در مقابل نامحرمان فامیل با حجاب آنها در کوچه و خیابان و اجتماع متفاوت است و باید دقت کرد که همانطور که بیان شد در دین چیزی به نام نامحرم و نامحرم تر وجود ندارد بنابراین به همان اندازه که مرد غریبه درون خیابان نامحرم است به همان اندازه پسر عمو و مردان نامحرم فامیل نسبت به زنان نامحرم هستند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: متأسفانه فعالیت تبلیغی و فرهنگی دشمن در این زمینه آنچنان زیرکانه و نرم بوده است که بسیاری از بانوان بدون اینکه به این نکته توجه کنند در میان مردان نامحرم فامیل بی حجاب بوده و یا حجاب کمتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از افرادی که در مشاوره ها شرکت می کنند بیان می کنند که با دیدن زنان نامحرم فامیل مانند زن برادر، دختر عمو و یا سایر افراد میلشان نسبت به همسر از بین رفته و دچار دلزدگی شده اند به همین دلیل رعایت حجاب در مقابل مردان نامحرم فامیل مانند غریبه ها نیز لازم است.

وی افزود: خانم هایی که با برادران همسر خود رفتار و برخوردی خودمانی دارند باید بدانند که این برادر شوهر نامحرم است و این رفتار با برادر شوهر ممکن است روابط او را با همسرش سرد کند و همچنین زمینه مقایسه همسران ایجاد می شود در نتیجه زمینه اختلاف در زندگی زناشویی فراهم می شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بعضی از مردها در هنگام مشاوره بیان می کنند که برای نمونه دختر عموی من با من بهتر از همسرم برخورد می کند و من از صحبت کردن با او لذت می برم که باید دقت کرد که این روابط بانوان با نامحرم های فامیل بنای یک زندگی را متزلزل کرده و از بین می برد؛ بنابراین بانوان باید همانگونه که در خیابان مراقب رفتار خود هستند باید مراقب رفتار خود با مردان نامحرم فامیل باشند تا مشکلی ایجاد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی یادآور شد: حجاب همانگونه که در برابر نامحرمان خارج از خانواده لازم است در برابر نامحرمان فامیل نیز لازم است و باید به آن پایبند بود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات