۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۱۰۵۸۵
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی صورت گرفت؛

برگزاری مراسم گرامیداشت فرمان تاریخی رهبر انقلاب نسبت به آبادانی منطقه توس

آیت الله علم الهدی سخنران ویژه این مراسم بود که طی سخنانی ضمن تبیین جایگاه فرهنگی حکیم ابوالقاسم فردوسی، سروده های وی را تصویر روشنی از استکبارستیزی مردم ایران دانست.
فردوسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت 19 تیرماه، سالروز فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب نسبت به احیا و آبادانی منطقه توس، پیش از غروب امروز با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در محل آرامگاه حکیم فردوسی برگزار شد.

آیت الله علم الهدی سخنران ویژه این مراسم بود که طی سخنانی ضمن تبیین جایگاه فرهنگی حکیم ابوالقاسم فردوسی، سروده های وی را تصویر روشنی از استکبارستیزی مردم ایران دانست.

وی با تأکید بر لزوم اهتمام هر چه بیشتر مسؤولان شهری نسبت به ارتقای وضعیت فرهنگی و عمرانی منطقه توس، از تلاش های بی سابقه شهردار مشهد و شورای شهر در این رابطه تقدیر و تشکر کرد.

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد مقدس دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری مشهد نسبت به منطقه تاریخی و فرهنگی توس، اظهار کرد: در سال 75 در چنین روزی این مکان مزین به قدوم رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و ایشان دستورات ویژه ای را برای رسیدگی به این مکان صادر کردند که موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و ستاد احیای توس تشکیل شد اما اساسا جلسات این ستاد در حد صورت جلسه باقی ماند.

شهردار مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری مشهد مقدس با عزمی راسخ هم به واسطه دستور رهبر معظم انقلاب و هم به واسطه حقی که حکیم ابوالقاسم فردوسی بر گردن بشریت و ایران دارد، این مجموعه از مظلومیت خارج شد و در نتیجه این منطقه به عنوان یکی از نواحی شهرداری منطقه 12 شناخته شده و اقدامات شایسته ای در حق آن به عمل آورد که از جمله آن می توان به احداث بولوار بزرگ شاهنامه و توسعه بولوار توس اشاره کرد.

کمال سرویها، رییس شورای شهر مشهد نیز طی سخنانی با اشاره به جایگاه ویژه پایتخت معنوی ایران اسلامی در بین شهرهای جهان اسلام، گفت: احیا، مرمت و آواربرداری از شهر توس از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب بوده اما آیا با بودجه قطره چکانی ما می توان این کارها را انجام داد؟ قطعا چنین نیست اما اگر طرح دو فوریتی ما در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و ردیف بودجه مخصوص برای این مهم اختصاص پیدا کند، این اقدامات بزرگ دور از دسترس نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به این که منطقه گردشگری توس به عنوان منطقه گردشگری بین المللی شناخته شده، این عنوان می تواند قابلیت های مختلفی را ایجاد کند و امیدواریم زیرساخت ها فراهم شود تا توریسم ادبی جایگاه خد را در این منطقه فراهم کند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در 19 تیرماه سال 75 طی سفری به مجموعه فرهنگی و تاریخی توس، طی دست نوشته ای لزوم رسیدگی سریع برای آبادانی این منطقه را مورد تأکید قرار دادند./820/۲۰۲/ب2

 

 

ارسال نظرات