۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۱۱۰۱۹
نماینده ولی فقیه در ایلام:

مسأله اقتصادی تنها حربه دشمن برای فشار به ایران اسلامی است

نماینده ولی فقیه در ایلام با بیان این که مسأله اقتصادی تنها حربه دشمن برای فشار به ایران اسلامی است، گفت: یکی از مخاطبین اصلی شعار رهبری بانک ها هستند که زمینه ساز رشد و تعالی اقتصادی کشور هستند.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام امروز در دیدار با مدیر و کارکنان بانک مهر این استان، اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورهای جهان اسلام مواجه با فقر و توسعه نیافتگی می باشند.

وی ادامه داد: عوامل گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در پیدایش این پدیده مؤثر بوده اند. در میان عوامل اقتصادی، حاکمیت نظام بهره نقش تعیین کننده ای در تشدید فقر داشته است؛ در دهه های اخیر، این معضل، در کنار دغدغه دین باوری، علما را بر ترسیم الگوهای بانکداری بدون ربا واداشته است.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: یکی از مخاطبین اصلی شعار رهبری بانک ها هستند که زمینه ساز رشد و تعالی اقتصادی کشور هستند، دشمن تنها حربه ایی که برای فشار آوردن به کشور عزیز اسلامی ما به کار گرفته است همین مسائل اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی به مسأله بانکداری بدون ربا اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی بانکداری بدون ربا تأکید بر فعالیت بانک‌ها طبق اصول اسلامی و رعایت مضمون آیه‌ شریفه‌ «احل الله البیع و حرام الربا» است که بنیاد فکری یک جامعه اسلامی شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشتر بانک ها در دیگر نقاط دنیا در واقع منابع پولی برای جمع کردن ثروت برای خودشان و گاهی اوقات پیشتوانه‌های سرمایه‌دارانشان است؛ بانک‌ها در برخی کشورها به عنوان زمینه‌ای برای حرکت‌های سیاسی در دیگر کشورها است، در جمهوری اسلامی ایران منابع مالی و بانکی ما باید از نیت‌های عالی که خداوند به آن تأکید کرده برخوردار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ابراز کرد: سودجویی، ثروت جمع کردن، مال اندوزی، سرمایه اضافه کردن و مواردی از این قبیل نمی‌تواند برای بانک‌ها در جمهوری اسلامی ایران کارساز باشد و تنها سبب بسته شدن دست و پای بانک‌ها می‌شود، اگر بانک‌ها برنامه‌ریزی درستی داشته باشند و با حرکت مناسب به پیش بروند، می‌توانند در زمینه رفع مشکلات اقتصادی جامعه تاثیر بسیار خوبی داشته باشند.

امام جمعه ایلام عنوان داشت: اگر بانک‌ها برنامه‌های خود را بر رفع گرفتاری عامه مردم تنظیم کنند و هدفشان را بر این اساس در نظر بگیرند، مطمئنا ضرر هم نمی‌کنند یا بسیار کم است، در سرمایه‌های میلیاردی اگر بانک با مشکل مواجه شود یک دفعه چندین میلیارد ضرر به بانک متحمل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر برخی واحدها هستند که اگر به آنها مبالغی پرداخت شود می‌توانند شروع به کار کرده و چندین نفر را مشغول کنند، طبیعی است که اگر به این واحدها پرداخت تسهیلات صورت گیرد نتیجه بهتری می‌گیریم تا اینکه چندین میلیارد به یک تشکیلات بدهیم که مشخص هم نیست که نتیجه ای دارد یا خیر؛ بسیاری از افرادی که در جامعه با مشکلات مالی مواجه می‌شوند و در برخی مواقع به نزول‌خواران مراجعه می‌کنند، مربوط به مبالغی است که در حد دو، سه یا پنج میلیون تومان است که واقعا برای بانک‌ها مبلغی به حساب نمی‌آید./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات