۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۱۱۱۷۴
با سخنرانی معاون دفتر رهبر معظم انقلاب؛

سی و یکمین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه همایش سه روزه مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، صبح امروز در هتل آفتاب ولایت مشهد برگزار شد.
مرکز خدمات حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سی و یکمین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور صبح امروز در محل هتل آفتاب ولایت آغاز به کار کرد.

صبح امروز و در افتتاحیه این همایش سه روزه که از 22 تا 24 تیرماه به طول خواهد انجامید، پس از خیر مقدم گویی حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان خراسان رضوی، حجت الاسلام ولمسلمین سید حسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کشور به بیان نکاتی پیرامون برگزاری این همایش پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب سخنران ویژه این مراسم بود که طی سخنانی بر ضرورت مراقبت از حوزه علمیه در برابر جریان هایی که قصد سکولاریزه کردن حوزه های علمیه را دارند، تأکید کرد.

حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب دیگر سخنران مراسم افتتاحیه این گردهمایی بود که با اشاره به موفقیت های مرکز خدمات حوزه علمیه در خدمت رسانی به طلاب و فضلا، اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت مرکز خدمات حوزه های علمیه، جدیت هیأت مدیره در پیگیری امور و برگزاری جلسات بوده که ثمرات مبارکی داده است.

وی افزود: ما به دنبال حوزه علمیه هدفمند هستیم و قصد داریم با نقش آفرینی در این مسیر اهداف حوزه علمیه را محقق کنیم. هدف ما خدمت رسانی به حوزه پویا و تأثیرگذار است و می خواهیم روحانیان در همه سنین فعال باشند. باید از بزرگان حوزه علمیه استفاده کنیم و با هماهنگی میان نهادهای گوناگون از امکاناتی که در اختیار حوزه علمیه وجود دارد، بهره کافی برده شود.

حجت الاسلام نواب ضمن توصیه به مدیران مراکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور مبنی بر اثرگذاری در راستای موفقیت حوزه علمیه، مسؤولیت پذیری طلاب را لازمه این مهم برشمرد و گفت: تفاوت علم با مسؤولیت و علم سکولار در این است که علم مسؤولیت آفرین اثرگذاری اجتماعی دارد و خدمت ما باید به حوزه علمیه ای باشد که به دنبال مسؤولیت آفرینی در عرصه های گوناگون اجتماعی است.

عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: علم سکولار یعنی علمی که علمای آن کاری به کار جامعه نداشته باشند و در حالی که آن ها مشغول مباحثات علمی هستند، در جامعه قماربازی و سایر محرمات جریان داشته باشد. این علم فایده ای برای جامعه ندارد و روحانیان آن بی تفاوت نسبت به امام خمینی(ره)، رهبری، نظام و انقلاب بوده دنباله رو روحانیت سکولار هستند و در نتیجه اثری بر جامعه ندارند.

وی در پایان افزود: روحانیت ما در میان مردم و در ارتباط با مردم بوده است. بی تفاوتی در حوزه علمیه و روحانیت معنا ندارد و اگر کسی درس بخواند اما مؤثر واقع نشود، فایده ای برای جامعه نخواهد داشت. برخی فقها هستند که حدود صد جلد کتاب چاپ نشده دارند اما اثری بر جامعه نگذاشته اند.

گفتنی است، سی و یکمین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور ظهر شنبه و ضمن برگزاری مراسم اختتامیه در هتل آفتاب ولایت به کار خود پایان خواهد داد./202/820/ب1

ارسال نظرات