۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۱۱۲۷۷

دولت انگلیس حاضر به انتشار بازنگری تامین مالی افراط گرایی نشد

دولت انگلیس قصد ندارد گزارش کامل مربوط به منابع تامین مالی افراط گرایی اسلامی در این کشور را منتشر کند.
عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت بریتانیا روز گذشته اعلام کرد که گزارش کامل مربوط به منابع مالی اصلی افراط گرایی اسلامی در این کشور را منتشر نخواهد کرد، این اقدام موجب شده است تا مخالفان این اتهامات را مطرح کنند که دولت لندن قصد حفاظت از عربستان سعودی متحدش را دارد.

این گزارش که از نوامبر 2015 میلادی از سوی دیوید کامرون نخست وزیر سابق بریتانیا تهیه شده، سال گذشته به دولت تقدیم شده و وزرای دولت تحت فشار زیادی قرار دارند تا پس از 3 حمله تروریستی از مارس تاکنون، جزییات بیشتری از این گزارش را فاش کنند.

سرویس های امنیتی بریتانیا، تروریست های افراط گرا را عاملان اصلی این حملات معرفی کرده اند.

آمبر رود وزیر کشور بریتانیا تاکید کرده است، در حالی که برخی سازمان های اسلامی افراط گرا، صدها هزار پوند منابع مالی دریافت کرده اند ولی من مخالف انتشار کامل این گزارش هستم.

وی افزود: این مخالفت به دلیل آن است که گزارش حاوی اطلاعات شخصی است و من به دلایل امنیت ملی با انتشار آن مخالف هستم.

وزیر کشور بریتانیا گفت: این گزارش نشان می دهد که بخش اصلی کمک های مالی این سازمان های افراطی از سوی افراد ناشناس در داخل بریتانیا تامین شده است. ولی این گزارش همچنین نشان می دهد که کمک های مالی خارجی نیز یکی از منابع اصلی درآمد تعدادی از سازمان های افراطی به شمار می رود.

منتقدان و مخالفان بر این باورند که دولت لندن قصد سرپوش گذاشتن بر اقدامات عربستان سعودی را در تامین مالی این سازمان های افراطی دارد. عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان و از متحدان بریتانیا به شمار می رود.

وزیر کشور بریتانیا افزود: بر خلاف ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه های خبری، روابط دیپلماتیک هیچ نقشی در تصمیم ما برای عدم انتشار کامل این گزارش نداشته است.

کارولین لوکاس از رهبران حزب سبز بریتانیا که فشار زیادی را به دولت برای انتشار کامل این گزارش وارد کرده است، گفت: اظهارات "رود" غیر قابل قبول است.

احزاب لیبرال دموکرات و کارگر بریتانیا نیز خواستار انتشار کامل این گزارش شده اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات