۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۱۱۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم: 

وزرای دولت دوازدهم برای حل مشکلات کشور شب و روز نشناسند

امام جمعه تبریز گفت: دولت دوازدهم باید چابک، پویا، مردمی و در عین حال با حضور وزرایی متخصص، متعهد و کاربلد همراه باشد.
حجت الاسلام آل هاشم، نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به روزهای پایانی فعالی دولت یازدهم اظهار داشت: با توجه به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر رفع مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم تأکید داشته‌اند، انتظار داریم دولت دوازدهم انتظارات مردم و رهبری نظام را برآورده کند.

وی با بیان این‌که دولت دوازدهم باید چابک، پویا، مردمی و در عین حال با حضور وزرایی متخصص، متعهد و کاربلد همراه باشد، خاطرنشان کرد: درخواست مردم آذربایجان از رییس جمهور در تعیین وزرای دولت، آن است که افرادی انتخاب شوند که برای حل مشکلات اقتصادی کشور شب و روز نشناسند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دولت دوازدهم نباید در رفع مشکلات اقتصادی کشور به حاشیه برود، تصریح کرد: توکل بر خدا، خودباوری و دشمن‌شناسی، پرهیز از اختلافات، اعتقاد به جوانان، استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بهره‌مندی از نیروی انسانی مؤمن و متخصص، همت بلند و با انگیزه خدمت از جمله شاخص‌های انتخاب وزیران است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر تفکر فراجناحی در انتخاب وزرای پیشنهادی به مجلس از سوی رییس جمهور گفت: وزاری منتخب باید با هدف رفع مشکلات مردم پای در عرصه خدمتگزاری بگذارند و به دور از بازی‌های سیاسی و جناحی تنها به فکر خدمت به صاحبان اصلی انقلاب که مردم هستند، باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر چند روزه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تبریز اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و تاریخی در تبریز و استان آذربایجان‌شرقی انتظار داریم دولت دوازدهم و مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به ارتقای شاخص های فرهنگی در این خطه از کشور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به جلسات متعدد اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در استان گفت: از نمایندگان عضو کمیسیون می خواهیم عنایت خاص در زمینه فرهنگی به استان آذربایجان‌شرقی داشته باشند و با توجه به انتخاب تبریز در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت نمونه گردشگری اسلامی اعتبارات ویژه اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آخرین تحولات منطقه‌ای به خبر اعلام آتش‌بس در بخش‌هایی از کشور سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: برخی رسانه‌های وابسته به غرب در حالی اعلام می کنند که آتش‌بس محصول مذاکره با آمریکا بوده است، که همه جهان می داند آموزش، تجهیز، حمایت و مدیریت گروه‌های تروریستی برعهده آمریکا بود.

وی با اشاره به این‌که ثبات در خاورمیانه هیچ‌گاه مورد رضایت آمریکا و رژیم صهیونیستی نبوده است، افزود: تقویت نیروهای سوری و استقرار آنها در مناطق آزاد شده برخلاف خواسته آمریکا است، چراکه ایالات متحده می‌خواهد محور مشترک عراق و سوریه را بسته و حاشیه امنیت پایدار برای صهیونیزم ایجاد کند.

امام جمعه تبریز متدکر شد: رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکا به شدت از روند پیروزی‌های محور مقاوت وحشت دارند و موضوع قابل توجه این است که باید مسؤولان دستگاه سیاست خارجی آگاهی لازم را داشته باشند تا این پیروزی‌ها که از سوی نیروهای مقاومت به دست آمده در پس مذاکرات سوریه از بین نرود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به حضور ۳۰۰ طلبه حوزه حضرت ولی‌عصر(عج)  تبریز در نماز جمعه اظهار داشت: از عموم خانواده‌های مؤمن و متدین می‌خواهم؛ اجازه دهید فرزندانتان راهی حوزه شده و سرباز امام زمان(عج) شوند، امروز جامعه نیازمند طلاب فاضل و مهذب است.

وی در ادامه با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: نهادهایی با کارکرد شورای نگهبان در سایر کشورها هم وجود دارد و این نهادها شباهت زیادی به یکدیگر از جهت حفظ و صیانت از قوانین دارند؛ شورای نگهبان دو وظیفه مهم حراست و نگهبانی از احکام اسلامی و صیانت از قانون اساسی را بر عهده دارد./۲۰۱/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات