۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۱۲۰۸۵

گام بلند عربستان در دخالت در امور عراق

یکی از اعضای حزب کردی جنبش تغییر (گوران) اخبار منتشر شده مبنی بر احداث پایگاه نظامی عربستان در منطقه کردستان عراق را رد کرد و تحقق این مسأله را ناممکن توصیف کرد.
نیروهای نظامی عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «شیرین رضا» نماینده حزب کردی جنبش تغییر (گوران) در مجلس عراق گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده مبنی بر تصمیم عربستان سعودی برای تأسیس پایگاه نظامی در منطقه کردستان را تکذیب کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «عین العراق» اظهار داشت: دولتهای عراق و منطقه کردستان هرگز آنچه را که برخی رهبران سعودی مبنی بر احداث یک پایگاه نظامی سعودی به زبان می‌آورند، نخواهند پذیرفت زیرا هدف از این اقدام، تبدیل این کشور به میدانی برای جنگ‌های فرقه‌ای موافقت نخواهند کرد.

این نماینده جنبش تغییر افزود: «مسعود بارزانی» رییس منطقه کردستان،  هرگز بدون مشورت با تمامی احزاب سیاسی کردستانی، تأسیس چنین پایگاهی را نخواهد پذیرفت. کردستان را بارزانی به تنهایی اداره نمی‌کند بلکه 5 حزب این منطقه را اداره می‌کنند و تصمیمات در این منطقه پس از بررسی‌های لازم و موافقت همه احزاب اتخاذ می‌شود.

وی تاکید کرد: تأسیس پایگاه نظامی در منطقه کردستان اقدامی غیرممکن است؛ زیرا تمام افکار و اندیشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های بارزانی اکنون بر روی تدارک برای برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کردستان و کسب حمایت‌های مردمی و بین‌المللی برای این‌همه‌پرسی متمرکزشده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات