۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۱۲۴۲۶
سال آینده برگزار می شود؛

همایش نگاه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه ادیان و فرق جهان اسلام

رضا زاداه گفت: قرار است در سال آینده با کمک ارگان ها و بخش های دولتی همایش نگاه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه ادیان و فرق جهان اسلام برنامه ریزی و اجرا شود.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا زاده، مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در مراسم اختتامیه همایش ملی علمی پژوهشی امر به معروف و نهی از منکر که صبح امروز 28 تیر در تالار شهر برگزار شد، به بیان فعالیت های این ستاد در حوزه های  فرهنگی، آموزش و تحقیقات پرداخت.

وی گفت: در حوزه فرهنگ با کمک اعضای شورای شهر مشهد، لایحه ای به تصویب رسید که فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر برای نخستین مرتبه در مشهد راه اندازی و شروع به فعالیت کند.  

مسؤول برگزاری همایش  نگاه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه ادیان و فرق جهان اسلام در ادامه با بیان اینکه در ارائه الگوهای عملی و رفتاری جشنواره مفلحون طراحی شد، اظهار کرد: در این حوزه سعی بر این موضوع است که الگوهای رفتاری به جامعه نشان داده بشود و شاخصه های رفتارهای عملی برای مردم تداعی شود.

وی از طراحی کلیپ های فرهنگ شهروندی ویژه شبکه های اجتماعی و رسانه ها خبر داد و گفت: تلاش این ستاد بر این مبنا قرار گرفته است که بخشی از فعالیت های فرهنگی مشهد را با کمک ارگانها و دستگاه های اجرایی برنامه ریزی و اجرا کند.

رضا زاداه در ادامه از تدوین سرود با فضای امر به معروف و نهی از منکر که با مردم همنوایی دارد، خبر داد و تصریح کرد: در بخش تحقیقات از جمله فعالیت های صورت گرفته استخراج بیش از هزار عنوان معروف و منکر به صورت واجب است که چیدمان عملی و مصداقی آن طراحی شده است.

وی درباره فعالیت های بخش آموزش این ستاد، گفت: درحال حاضر طرح جامع آموزشی برای 12 قشر مردم درباره امر به معروف و نهی از منکر طراحی شده است که این مرکز با همکاری آستان قدس رضوی در یکی از معاونت ها طراحی شده است.

رضا زاده درباره برنامه های آینده این ستاد، ابراز کرد: قرار است در سال آینده با کمک ارگانها و بخش های دولتی همایش نگاه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه ادیان و فرق جهان اسلام برنامه ریزی و اجرا شود./934/پ202/ب1

ارسال نظرات