۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۱۲۶۲۷
آیت الله رمضانی:

دشمن در استعمار فرانو با شعارهای زیبا انسان را فریب می دهد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان گفت: در استعمار فرانو دشمن از تمام واژه های زیبا همانند حقوق بشر، حقوق حیوانات، معنویت و آزادی استفاده می کند و دیگران را فریب می دهد.
رمضانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا رمضانی گیلانی رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان چهارشنبه شب در جمع عزاداران شهادت امام صادق(ع) که در مسجد آفخرای رشت برگزار شد، با اشاره به ویژگی های جامعه ایمانی، به تبیین شاخصه های فرد عاقل از نگاه امام صادق(ع) پرداخت و گفت: عاقل کسی است که وقتی با حق مواجه می شود سریع آن را اجابت می کند اگر چه به ضرر او باشد.

وی افزود: اگر محور در حرکت انسان حق و عقل باشد می تواند به نتیجه برسد، روایت می فرماید عاقل کسی است که منصفانه سخن بگوید و در عمل هم انصاف را رعایت کند، چنین شخصی انصاف را در رابطه با خود و دیگران رعایت می کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عاقل در برابر باطل می ایستد و مقابله می کند، اظهار داشت: اگر کسی در برابر باطل مقابله نکرد مؤمن عاقل نیست که این مسأله در جهاد اصغر، کبیر و اکبر قابل تفسیر و تبیین عمیق است.

وی ادامه داد: کار دشمن فریب دادن است و از شعارهای خوبی همانند حقوق بشر استفاده می کند؛ به گونه ای که در استعمار فرانو دشمن از تمام واژه های زیبا همانند حقوق بشر، حقوق حیوانات، معنویت و آزادی استفاده می کند و دیگران را فریب می دهد.

آیت الله رمضانی اظهار داشت: نتیجه آزادی غربی این می شود که مسجدی در برلین با عنوان لیبرالیسم تأسیس شده و اعلام می کنند همه افراد می توانند در آن حضور پیدا کنند، اعلام می کنند کسانی که شناسنامه بدی دارند و به دنبال اعمال منافی عفت هستند می توانند در این مسجد حضور پیدا کنند، این عبارات را عمدا به کار می برند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که حضور در مسجد آداب خاص خود را دارد، مسجد از قداستی برخوردار است و با چنین مسائلی این قداست شکسته می شود، برخی بنا دارند چیز مقدسی را نپذیرند یعنی هیچ کتاب، انسان و قانونی را مقدس نمی دانند؛ اما ما می گوییم کتاب، پیامبران، احکام، برخی مکان ها و زمان ها مقدس هستند ولی عده ای تعمد قصد دارند قداست هرچیزی را بشکنند.

 ریيس اتحاديه اروپايى علما و تئولوگ هاى شيعه خاطرنشان کرد: راهکارهای تربیت بشر در کلام اهل بیت طاهرین(ع) وجود دارد، امام صادق(ع) فرمود عاقل به کسی گفته می شود که از دنیای خود گذر می کند اما از دینش نمی گذرد، یکی از بزرگترین مصیبت ها که ممکن است بر انسان وارد شود مصائبی است که برخی بر دین وارد می کنند.

وی با بیان اینکه اگر کسی از دنیا نگذشت و امر زوال پذیر را بر امر جاودانه ترجیح دهد عاقل نیست، اضافه کرد: همچنین اگر کسی برای قدرت زودگذر از هر وسیله ای برای ثبات قدرت در یک زمان موقت و محدود استفاده کند و درست کرداری و صداقت را از دست دهد عاقل نیست.

آیت الله رمضانی با بیان این که برخی آخرت خود را برای دنیا و برخی دیگر آخرت را برای دیگران از دست می دهد، گفت: راهنمای عاقل دو امر راستگویی و درست کرداری است؛ مسلمانان باید در رابطه با دینداری خود راستی آزمایی کنند.

وی افزود: ورود و خروج انسان در هر کاری باید با صداقت باشد، انسان هر روز باید خود را آزمایش کند، امام صادق(ع) می فرماید انسان باید عقل دوست خود را به وسیله تعریف های غلو آمیزی که در او وجود ندارد امتحان کند، اگر این تعریف های غلو آمیز را رد کند عاقل است؛ اما اگر این تعاریف را پذیرفت بر اساس تعبیر روایت احمق است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عاقل چیزی که با عقل سازگاری ندارد را به زبان نمی آورد، اظهار داشت: گاهی اوقات حرف هایی زده می شود که با هیچ منطقی سازگاری ندارد، گاهی به اندازه ای جنگ روانی در رابطه با فرد و گروه ایجاد می کنند که انسان برخی مسائل را باور می کند.

وی ادامه داد: عاقل کسی است که خود را در معرض تهمت قرار نمی دهد و جامعه عاقل نیز این گونه است، جامعه ایمانی و دینی به جامعه ای گفته می شود که افراد آن دغدغه مسائل دین را داشته باشند و فرد عاقل با کسی که گرفتار او محسوب می شود با مدارا برخورد می کند.

رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان این که عاقل در زمینه مسائل شخصی اهل مدارا است، ابراز داشت: مسائل سیاسی و زیر ساخت ها بحث دیگری دارد که باید بر اساس قوانین و مقرراتی که در نظام اسلامی معین شده، پیش رود.

وی علم و دانش را چراغ راه عمل دانست و اظهار کرد: عاقل دنبال آگاهی می رود و اگر چیزی را نمی داند به دنبال آن می رود تا یاد بگیرد، چنین شخصی بر اساس یافته ها و علم و دانش عمل می کند، اگر کسی بر این اساس عمل کند قطعا نتیجه می گیرد بر خلاف کسانی که دنبال علم و معرفت نمی روند.

ریيس اتحاديه اروپايى علما و تئولوگ هاى شيعه خاطرنشان کرد: عاقل فردی بردبار بوده و ازخود حلم نشان می دهد، هوا و هوس دشمن عقل است و مخالف حق و همنشین باطل به شمار می رود.

به گفته وی نشانه های مهم شهوترانی حرام خواری، غفلت از واحبات، بی توجهی به آداب اسلامی و غرق شدن در خوشی ها است؛ در حالی که انسان عاقل می داند در دنیا بدون رنج نمی تواند به جایی برسد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروزه تلاش می کنند عرفان و معنویت بدون خدا و دین را ترویج کنند؛ اما عاقل می داند که بدون معنویت الهی به مقامی نمی رسد، معنویت به معنای زندگی باهدف و انگیزه و داشتن انگیزه صحیح در کارها است.

آیت الله رمضانی با تأکید بر این که مکتب امام صادق(ع) مکتب عقلانیت و معنویت است، گفت: عقلانیت و معنویت در حوزه فردی و اجتماعی همان چیزی است که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند.

وی افزود: عقلانیت یعنی این که انسان خود را از نقد مبرا نداند و اجازه دهد دیگران او را نقد کنند و انسان ابتدا باید خود را نقد کند و بداند بی نقص نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه قوای سه گانه باید بستر نقد را فراهم کنند، نقدها هم باید عالمانه، دلسوزانه، حکیمانه، مؤمنانه و بدون اهانت باشد./1323/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات