۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۱۳۳۶۳
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه:

ویژه برنامه ولادت حضرت معصومه با حضور تولیت های اعتاب مقدسه برگزار می شود

حجت الاسلام فلاحی با بیان این که برنامه های حرم مطهر بانوی کرامت عصر امروز با استقبال از کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حضرت شاهچراغ آغاز خواهد شد، گفت: پرچم حرم مطهر در مراسمی تعویض می شود.
حجت الاسلام فلاحی معاون فرهنگی حرم معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت کشور که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به برنامه های این آستان مقدس در دهه کرامت گفت: خوشبختانه چند هزار مراسم در داخل کشور و چند صد مراسم در خارج از کشور در این ایام برگزار می شود.

وی افزود: حضرت معصومه(س) حق بزرگی بر گردن ایرانیان دارند و مظهر علم، عرفان و محبت به اهل بیت(ع) بوده و حرم ایشان خاستگاه انقلاب اسلامی است، در آستان مقدس برنامه های متنوعی برای دهه کرامت طراحی شده که بیش از 80 عنوان برنامه در حوزه های گوناگون برگزار می شود.

حجت الاسلام فلاحی با بیان این که برنامه های حرم مطهر بانوی کرامت عصر امروز با استقبال از کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حضرت شاهچراغ آغاز خواهد شد، اظهار داشت: پرچم حرم مطهر در مراسمی تعویض می شود و جشن دهه کرامت و میلاد حضرت از امشب در شبستان امام خمینی(ره) آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: صبح فردا برنامه ای ویژه ای در روز میلاد داریم و آیین خطبه خوانی برگزار خواهد شد، برخی از تولیت های اعتاب مقدسه جهان اسلام به این جلسه دعوت هستند و این برنامه از طریف رسانه ملی و دیگر رسانه ها مخابره و پخش می شود.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با بیان این که سفیران کریمه اهل بیت(س) به 10 استان کشور اعزام شده اند، ابراز داشت: سفیران کریمه در استان قم و در حوزه بین الملل در 8 کشور حضور پیدا خواهند کرد، با توجه به ضرورت الگوسازی ویژه برنامه هایی برای بانوان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: روز میلاد حضرت معصومه(س) روز دختر نیز نام دارد که ویژه برنامه های گوناگونی برای دختران و بانوان برنامه ریزی شده است، همایش بزرگ بانون استان قم فردا در شبستان حضرت نجمه خاتون اجرا خواهد شد، همچنین دو ویژه برنامه برای نوجوانان و دختران جامعه اسلامی  با عنوان ترنم باران خواهیم داشت.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: ویژه ای برنامه ای هم برای کسانی طراحی شده که عملا حضرت مصومه(س) را الگوی زندگی خود قرار داده اند؛ از خانواده های شهدای مدافع حرم و اهل ایثار تقدیر خواهد شد؛ همچنین جشن بزرگی با حضور زائران و مجاوران امشب با حضور مردم در میدان آستانه برگزار می شود که در راستای فرهنگ سازی شادی اهل بیت(ع) صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: برنامه نذر شادی از برنامه های مهم آستان مقدس است تا سعی کنیم شاد باشیم و این شادی را به دیگران منتقل کنیم، در زمینه محصولات فرهنگی امروز از 4 اثر از آثار پژوهشکده علامه طباطبایی و در حوزه رسانه از یک نرم افزار نیز رونمایی خواهد شد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات