۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۱۳۵۸۰
رییس مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن:

دختران با الگوپذیری از حضرت معصومه در جامعه حضور عفیفانه داشته باشند

رییس مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) با بیان اینکه حضرت معصومه(س) ثابت کرد که فعالیت‌های اجتماعی با حجاب امکان پذیر است، گفت: حضرت معصومه(س) مدافع حریم عفاف و حجاب و الگویی مناسب برای دختران این سرزمین است.
حجت الاسلام علم‌الهدی

حجت الاسلام سید محمدباقر علم‌الهدی رییس آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر، گفت: بعد از تحمیل ولایتعهدی اجباری مامون عباسی به حضرت امام رضا(ع) تبلیغات گسترده‌ای مبنی بر همکاری فرزندان پیغمبر(ص) از دستگاه خلافت عباسی به راه افتاد.

وی افزود: هدف از این تبلیغات سوء مشروعیت بخشیدن به خلافت دستگاه عباسی در اذهان عمومی مردم بود.

حجت الاسلام علم‌الهدی ادامه داد: تبلیغات وسیع بنی‌عباس با وسائل و امکانات آن زمان آرام آرام افق جدیدی را در نگاه مردم و سایر فرزندان اهل‌بیت(ع) ایجاد کرد به این معنا که حاکم مدینه به شدت بر فرزندان پیامبر(ص) سختگیری می‌کرد و از این رو فرزندان پیامبر(ص) و فرزندان امام موسی‌بن‌جعفر(ع) به هوای دیدار با امام رضا(ع) و به این امید این که اگر در کنار امام رضا(ع) زندگی کنند فشارهای بنی‌عباس به آنها کمتر خواهد شد یکی پس از دیگری جلای وطن کردند و به سمت حضرت امام رضا(ع) عزیمت می‌کردند.

رییس آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) اضافه کرد: یکی از مهمترین دلایلی که اکثر امامزادگان در ایران از فرزندان امام موسی‌بن‌جعفر(ع) هستند نیز از این جهت است که این امامزادگان بزرگوار از دست ظلم و جور حاکمان بنی‌عباس از مدینه و از شهرهای خود فاصله می‌گرفتند به ایران می‌آمدند.

وی یکی دیگر از دلایلی که این بزرگواران به ایران آمدند را تبلیغ دین دانست و گفت: آنان به قصد آن که در کنار امام رضا(ع) به امر تبلیغ دین و ترویج معارف بپردازند به ایران مهاجرت می‌کردند تا در امر شناساندن دین خدا در خدمت امام رضا(ع) باشند.

حجت الاسلام علم‌الهدی با اشاره به عزیمت حضرت معصومه(س) به ایران، عنوان کرد: این بانوی بزرگوار در مسیر حرکت خود از مدینه به مرو از ساوه عبور کردند در ساوه بیمار شدند بعد از آن به سمت قم حرکت و در آنجا از شدت بیماری از دنیا رحلت کردند.

رییس آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) ادامه داد: نکات بسیار ارزشمندی در زندگانی و شخصیت حضرت معصومه(س) وجود دارد که هر کدام به شکلی می‌تواند در فرآیند سعادتمندی دختران امروز و نسل جوان نقش بسزایی داشته باشد.

وی یکی از مهمترین ویژگیهای حضرت معصومه(س) زندگی قرآنی آن حضرت بیان کرد و گفت: حضرت معصومه(س) زندگی قرآنی داشتند ایشان در تمام طول زندگی با قرآن محشور بودند نشست و برخاست حضرت قرآنی بود و همواره در تمام شئون زندگی از آیات قرآن بهره می‌گرفتند این پیام آشکاری است برای دختران امروز که زندگی قرآنی داشتن با یک زندگی معمولی بسیار متفاوت است.

حجت الاسلام علم‌الهدی از دیگر ویژگیهای حضرت معصومه(س) را در تعامل ایشان با بانوان بیان کرد و اظهار داشت: بانوان بسیاری در محضر ایشان شاگردی می‌کردند و درس می‌آموختند حضرت معصومه(س) در همان چند روزی که در قم ساکن بودند بانوان قمی را نیز آموزش می‌دادند با آنها تعامل و رفت و آمد داشتند تعامل و درس‌آموزی بانوان از محضر حضرت معصومه(س) بیانگر شیفتگی آنها نسبت به رفتار، اخلاق، ادب، علم و کمالات ایشان بود.

رییس آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در پایان با اشاره به دیگر شاخصه حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: یکی دیگر از ویژگیهای حضرت معصومه(س) حجاب و حیای آن حضرت و دفاع از حریم عفاف و حجاب بوده این امر نیز می‌تواند الگویی برای دختران این سرزمین باشد حضرت معصومه(س) در عین حالی که در جامعه حضوری موثر داشته و مسائل جامعه را رصد می‌کردند و از بعد حیا، حجاب و عفت نیز تام و کامل بودند سبک زندگی ایشان یک سبک زندگی متعالی بود یک بانوی فعال، موثر و در عین حال باحیا و باحجاب بودند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات