۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۱۳۸۴۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

جشنواره عکس رضوی در سال ٢٠١٨ به صورت بین‌المللی برگزار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: شایسته است جشنواره عکس رضوی در سال ٢٠١٨ به صورت بین‌المللی برگزار شود.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور در نشست هیات داوران و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز، با اشاره به نامگذاری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ٢٠١٨، خواهان برگزاری جشنواره عکس رضوی به صورت بین‌المللی در سال آینده شد.

وی اظهار امیدواری کرد که تا در تبریر ٢٠١٨، هنرمندان عکاس از کشورهای اسلامی آثاری درخور و شایسته به این جشنواره ارسال کنند.

محمدپور گفت: فرهنگ رضوی چشمه فیاضی است که مردم جهان از آن بهره های وافر دارند و برگزاری جشنواره بین‌ المللی امام رضا (ع) امکان خلق آثار در رشته‌های مختلف را برای اصحاب فرهنگ و هنر در این راستا فراهم آورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشا اسلامی استان افزود: عکس و تصویر زمانی که در مسیر معرفت و کمال گام نهد متعالی می‌شود و اگر با نام زیبای امام رضا (ع) آراسته گردد ماندگار می‌گردد و با توجه به پتانسل غنی هنری عکاسان استان، اجرای چند دوره این جشنواره به استان آذربایجان شرقی محول شده است که هر سال بالنده تر از سال پیش جلوه می کند.

وی تصریح کرد: جشنواره ی عکس رضوی  در کنار همه پیامدهای مثبت خود  بهترین های هنر عکاسی را دور هم جمع می کند و بستری را فراهم می کند تا ما بتوانیم در گسترش فضیلت های اخلاقی و تعالی آموزه‌ها و تعالیم رضوی در متن جامعه نقشی ایفا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: عکاسی درواقع ثبت و ضبط جلوه های خاصی از سوژه های مختلف و بسط دادن مفهومی از یک موضوع خاص است و نوع نگرش در عکاسی از یک پدیده، از فردی به فرد دیگر فرق می کند.

وی افزود: از این رو نگاه هنرمندانه به شیوه های زندگی مردم و  سبک ارتباطات و روابط فردی و بین فردی آنان، می تواند در نمایاندن جلوه های معنوی زندگی افراد نقش موثر  و مضاعفی داشته باشد و جشنواره عکس رضوی توانسته بخشی از این کار را انجام دهد.

محمدپور برگزاری مستمر و متوالی این جشنواره را از نقاط قوت آن برشمرد و گفت: جشنواره رضوی  توانسته سرزندگی و بالندگی خود را به اعتبار تبادل تجربیات تداوم بدهد.

وی افزود: دست اندرکاران این جشنواره، می بایست همه عناصری که در ارتباط با تداوم جشنواره اثرگذار باشدرا  مورد توجه قرار دهند که یکی از این عناصر می تواند تنوع موضوعات و نوع نگاه ما باشد.

وی بهره گیری از روش‌های خلاقانه برای گسترش و تعمیق جشنواره و شفافیت در داوری ر از دیگر عوامل تداوم این جشنواره عنوان کرد.

وی تاکید کرد: اگر معیارها و ملاکها برای داوری شفاف اعلام شود، هم در هنرمندان ایجاد انگیزه می کند و هم به نوعی می تواند نقاط ضعف و قوت یک اثر را برای صاحب آن مشخص کرده و کیفیت آثار را ارتقاء دهد.

گفتنی است هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه های پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر آن، پنجم مردادماه جاری در تبریز برگزار می‌شود./۹۳۵/د۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات