۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۱۳۸۷۵

انتشار هشت عنوان کتاب جدید با محوریت امام رضا (ع) هم زمان با دهه کرامت

«خانه‌تکانی‌های آهو»، «آهوهای صحن آزادی»، «سقاخانه و آهوها،« » حرف‌های خودمانی آهوها»، «دلتنگی آهوهای بستِ ‌بالا»، «الفبای آهوهای بستِ پایین»، «نقاره‎زنی آهوها» و «عاشق شدن آهوها» عنوان های این کتابهاست.
هشت

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از خبرگزاری کتاب(ایبنا)، مدیرعامل به‌نشر از انتشار هشت عنوان کتاب جدید با محوریت امام رضا (ع) هم زمان با دهه کرامت خبر داد.

حسین سعیدی، در تشریح این خبر گفت: «سلطان طوس»، «اعترافات غلامان»، »انوس لالایی‌ها»، «کاشی‌کاری‌های حرم مطهر رضوی»، «دِعبل و زلفا»، «گل نجمه» ، «حضرت فاطمه معصومه (س)»  و مجموعه «آهوانه‌ها» هشت جلد کتاب جدید به‌نشر است که به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) منتشر می‌شود.
 

وی با بیان اینکه مجموعه «آهوانه‌ها» به تنهایی شامل هشت جلد برای گروه سنی کودکان است، افزود: این مجموعه اثر محمدسادات اخوی است که در هشت جلد با عنوان‌های «خانه‌تکانی‌های آهو»، «آهوهای صحن آزادی»، «سقاخانه و آهوها،« »                    حرف‌های خودمانی آهوها»، «دلتنگی آهوهای بستِ ‌بالا»، «الفبای آهوهای بستِ پایین»، «نقارهزنی آهوها» و «عاشق شدن آهوها» منتشر می‌شود. «گل نجمه» به قلم مجید ملامحمدی نیز یکی دیگر از این عناوین این مجموعه بوده که زیارت‌نامه کوچکی برای کودکان است.
 

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: کتاب «حضرت فاطمه معصومه (س)» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، یکی دیگر از کتاب‌های این انتشارات است که همزمان با دهه کرامت ویژه کودکان منتشر می‌شود. این کتاب گزارشی داستان‌گونه از زندگانی حضرت معصومه (س) بوده که به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
سعیدی اظهار کرد: «سلطان طوس» هم سیاحت‌نامه‌ای ادبی اثر مرتضی کربلایی‌لو و از دیگر عناوینی است که انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با دهه کرامت روانه بازار نشر می‌کند. «اعترافات غلامان» اثر حمیدرضا شاه‌آبادی نیز کتابی است که از زبان غلامان جنگی بنی‌عباس و مأمون برای مخاطبان نوجوان روایت می‌شود و حکایت آوردن امام رضا (ع) از مدینه به مرو است.
 

وی همچنین گفت: کتاب «فانوس لالایی‌ها» که مجموعه اشعار لالایی رضوی سروده عبدالجبار کاکایی است یکی دیگر از این هشت عنوان کتاب را شامل می‌شود که برای گروه سنی الف (کودکان قبل از دبستان) سروده شده است. کتاب »کاشی‌کاری‌های حرم مطهر رضوی» نیز از دیگر عناوین است که به قلم هادی خورشیدی به رشته تحریر درآمده و به بررسی و مطالعه آثار کاشی‌کاری موجود در حرم امام رضا (ع) می‌پردازد.  
 

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: رمان «دِعبل و زلفا» نیز از دیگر آثار انتشارات آستان قدس رضوی بوده که مجید مظفرسالاری آن‌را نوشته است. این اثر هم مانند دیگر رمان این نویسنده با عنوان «رؤیای نیمه‌شب» از درون‌مایه عاشقانه برای روایت زندگی دعبل خزائی، شاعر معروف اهل بیت، بهره برده است.
 

سعیدی اظهار کرد: انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ حدود 20 عنوان کتاب دیگر را نیز از دهه کرامت کلید زده که از آن‌جمله می‌توان به مجموعه «یاران امام رضا (ع)» اثر سید حمید موسوی گرمارودی، «ستاره من» نوشته ناصر نادری، «طرح داستان‌هایی از امام رضا (ع)» به قلم حسن احمدی و «چهل پنجره» نوشته طاهره ایبد اشاره کرد. مجموعه هشت جلدی «سبک زندگی رضوی»، مجموعه هشت جلدی «آموزههای اعتقادی کلامی» و مجموعه 10 جلدی «تأثیر آیات کاربردی قرآن در کلام امام رضا (ع)» نیز از آثار محمدرضا طاهری بوده که انتشار آن همزمان با دهه کرامت کلید خورده است.
 

وی با اشاره به انتشار حدود 15 عنوان کتاب با محوریت رضوی از دهه کرامت سال گذشته تاکنون توسط این انتشارات، گفت: «در جستجوی خورشید» اثر مهدی غلامعلی، «در سال‌های دور» نوشته حسن احمدی، «قلمدانهای فیروزه» به قلم عالیه مهرابی و «ایرانیان و حضرت معصومه (س)» اثر «حسین شمسایی» برخی از این آثار هستند. / 925/ د 102/ ش

 

ارسال نظرات