۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۱۴۵۱۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد؛

ضرورت مقابله با جریان های فکری معاند نظام و انقلاب

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر کسی ببیند عده ای ظلم و ستم می کنند اما علیه آنها قیام نکند او را با آنان در یک آتش وارد می کند، گفت: باید امت اسلامی در برابر قدرت های مستکبر روز به جای ایستادن و تماشا کردن، بجنگند.
آیت الله ممدوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات دانش افزایی اساتید و طلاب با موضوع حکمت حکومت فقیه در مدرسه علمیه سلیمانیه گفت: شاکله دین شاکله حکومت بوده و ابواب فقهی محتاج به این است که حتما در جامعه حاکمیتی در کار باشد.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام آنجا که لازم است مصالح مسلمانان را بیان کند، هشداری به آنان بدهد و دشمن توطئه گر خود را معرفی کند به تبیین ضرورت حاکمیت می پردازد و نقش حکومت را برجسته می کند.

دین اسلام دین اجتماعی و محل تجمع و اتحاد است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اسلام دینش دین اجتماعی و تجمع است، تصریح کرد: به عنوان مثال اسلام دستور داده تا در هر سال مسلمانان در یک نقطه همچون شب های احیا، ایام متبرکه و یا راهپیمایی ها و بزرگداشت شخصیت ها جمع شوند در حالی که بر خلاف اسلام در غرب اگر چندین نفر مجتمع در کنارهم باشند به آنان اشکال می گیرند و این تجمع و اجتماع مسلمانان بیانگز قدرت نگهدارنده آنان در کنار یکدیگر برای اتحاد و وحدتشان است.

آیت الله ممدوحی با بیان این که کسانی که دین را تنها متعلق به آخرت می دانند دستور العمل چگونه زیستن را از یاد برده اند، ابراز کرد: سلطنت و دین توام با یکدیگر بوده آنگونه که دین نگهدارنده سلطنت است و سلطنت بدون دین استمرار ندارد.

وی با بیان این که امیر مومنان(ع) در خطبه ای می فرمایند خدایا تو می دانی اگر من به دنبال خلافت بودم به خاطر این نبود که دلم بخواهد سلطنت و خلافت کنم، خاطر نشان کرد: تکاپوی امیر مومنان(ع) برای خلافت صرفا به جهت کمک و یاری مظلومان، اجرای حد و حدود الهی و برقراری عدالت بود.

ضرورت ایستادگی و مقابله در برابر جریان فکری معاند نظام

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر کسی ببیند عده ای حلال خدا را حرام کرده، با سنت های او مخالفت می کنند و به مردم جامعه ظلم و ستم می کند اما بر علیه او قیام نکند او را با آن عده در یک آتش وارد می کند، افزود: در حقیقت باید امت اسلامی در برابر قدرت های مستکبر روز به جای ایستادن و تماشا کردن بجنگند.

آیت الله ممدوحی با بیان این که شارع مقدس اختیار ملت ها را تنها به معصومین داده است، اظهار کرد: اگر صدها شیخ طوسی، محقق و یا هزاران انسان فاضل متفق شوند شارع عملا اختیاری به آنان نداده و اینطور گفته که معصومین واجب الاتباع هستند.

وی با بیان این که پس از غیبت کبری 4 نفر نائب نامه ها را خدمت امام زمان(عج) می بردند که امام زمان(عج) به این نامه ها پاسخ می داد، بیان کرد: پس از رحلت امام زمان(عج) شاگردانی همچون شیخ مفید، شیخ طوسی و امثال کلینی ها تربیت شدند که معصوم نبودند اما عملکردشان معصومانه بود و در شدت تقوا زندگی امام را تداعی می کردند.

ظلم حاکمان زمان عامل و دلیلی بر محصور شدن ائمه اطهار نبود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان این که امثال هارون الرشید بسیار کوچکتر از آن بودند که بتوانند ائمه را محصور کنند، ابراز کرد: ائمه اطهار آن رسالت سنگینی که از سوی خداوند بر دوششان گذاشته شده بود را به کار بسته و در مخالفت با معاندین از هیچگونه هجمه ای ابایی نداشتند و در همه طول عمر خویش به اسلام خدمت شایانی کردند.

 آیت الله ممدوحی با بیان این که ما کتابی علمی تر و برتر از فقه در عالم نداریم و همه احتیاجات و نیازهای انسان چه در خواب و چه بیداری و در میدان جنگ در این کتاب آمده ابراز کرد: اسلام همه احکام و ادله دینی را به تفکیک یکدیگر ذکر کرده و به واقع برای همه چیز برنامه دارد، معصومین نیز چیزی از اسلام کم نگذاشته اند.

منخلع شدن فقیه در گرو تخلف او از مسائل فقهی و مسلمات فقه است

وی با بیان این که اصل حاکمیت از آن خداوند متعال بوده و هر حکومتی جز حکومت خداوند حرام است، گفت: جز خداوند کسی حق حکومت بر بشریت را ندارد، زیر بار دستور کسی نروید و ظلم نپذیرید و بدین ترتیب اگر فقیه از مساله ای از مجموعه مسائل فقهی که مسلمیت در فقه دارد تخلف کند به حکم فقه منخلع است و خود به خود کنار می رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ولایت فقیه هر چه مطلقه تر باشد، آزادی در آن بیش تر است، تصریح کرد: مطلقه یعنی هر چه قانون بیش تر حاکم باشد، قطعا بشریت دارای عدالت و امن و امان قوی تری هستند و اگر حاکمی بر خلاف مسلمات فقه عمل کند تخلف است و به حکم فقه منخلع می شود.

مانیفیست احکام نظام اسلامی قرآن است

آیت الله ممدوحی با بیان این که نظام ولایت فقیه در همه کشورها وجود دارد و هر کشوری بر حسب کتب قانونمند و نظام نامه قانونی مصوب مجلس خود عمل می کند، بیان کرد: در کشور های سرمایه داری نظام قانونی شان مبتنی بر مجموعه ای از قواعد کلی و رفتارهایشان ضابطه مند و قانونی است اما بر خلاف کشور های شرقی و غربی مانیفست احکام ما قرآن است.

وی ادامه داد: در حقیقت همه کشورهای دنیا نظام قانونمند متکی بر مانیفیستی دارند که بر اساس آن سخن می گویند اما در کشور ما ولی فقیه مجتهد احکام را استنباط می کند و نظام ولی فقیه ناظر و حاکم بر قواعد و قوانین است والا در همه دنیا آنچه در مجلس مورد طرح و بحث قرار می گیرد مبتنی بر مجموعه ای از قواعد و قوانین بوده و فرآورده ذهنی وکلا نیست.

راه دفاع تهاجمی با معاندین شکافتن شبهات دینی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  بدترین نوع دفاع از شبهات را دفاع انفعالی دانست و با بیان این که متولیان دینی کشور باید شبهات امروز دنیا را با بهره گیری از ظرفیت ها و توان داخلی کشور بشکافند، خاطر نشان کرد: امروز فلسفه ما منکران فراوانی دارد که باید به صورت تهاجمی در برابر شبهات رفتار کرد و در برابر تیرهای خطرناک دشمنان نظام و انقلاب دفاع تهاجمی داشت.

آیت الله ممدوحی با بیان این که در زمانی که کشورهای غربی و شرقی سخن از نظام سرمایه داری و کمونیستی می زدند و خیال می کردند هیچ جبهه دیگری وجود ندارد بزرگان انقلاب جمهوری اسلامی را طرح کردند، یادآور شد: بنابراین رسالت امروز ما دفاع از جمهوری اسلامی با ادله دقیق و مستند مبتنی بر نظام اسلامی است./864/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات