۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۱۵۰۷۲
نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

آشنایی با هویت و تاریخ پرافتخار آذربایجان ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این‌که تاریخ آذربایجان مملو از حوادث و وقایعی است که هر یک پشتوانه‌ای برای غرور ملی محسوب می شوند، گفت: آشنایی با هویت و تاریخ پرافتخار آذربایجان ضرورت دارد.
بازدید هریسی از مرکز اسناد بازدید هریسی از مرکز اسناد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز از مرکز اسناد ملی شمالغرب کشور در تبریز بازدید کرد و با روند فعالیت بخش‌های مختلف این نهاد آشنا شد.
وی در دیدار با کارکنان این نهاد با بیان این‌که حفظ و حراست از اسناد، کتب و تصاویر تاریخی امری بسیار مهم و لازم برای آشنایی نسل‌های آینده با تمدن و فرهنگ گذشتگان است، اظهار داشت: تاریخ آذربایجان مملو از حوادث و وقایعی است که هر یک پشتوانه‌ای برای غرور ملی محسوب می شوند.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که آشنایی با هویت و تاریخ پرافتخار آذربایجان ضرورت دارد، افزود: علمای آذربایجان و تبریز در طول تاریخ مدافع حقوق ملت و پیشگام در حراست از حریم اسلام و مکتب تشیع بوده‌اند، علمای این دیار هیچ‌گاه زیر پرچم بیگانگان نرفته اند و برای حراست از کیان کشور جان خود را فدا کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که تاریخ آذربایجان به ویژه در صد سال اخیر فراز و نشیب های فراوانی داشته است، افزود: تاریخ مشروطه اوج نقش‌آفرینی مردم و علمای تبریز در مقابله با رژیم دیکتاتوری بوده است، البته تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز سرشار از جانفشانی‌های مردم آذربایجان در دفاع از کشور بوده است.
همچنین سیدمحمدحسین آل هاشم، رییس مرکز اسناد ملی شمالغرب کشور در تبریز به ارایه گزارشی از فعالیت ها پرداخت و با بیان این‌که اسناد این مجموعه برای مطالعه پژوهشگران و محققان کشور قابل رؤیت است، گفت: از هیچ تلاشی برای معرفی تاریخ و تمدن ایران و آذربایجان فروگذار نیستیم.
بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی عصر روز گذشته نیز با حضور در یکی از بیمارستان های تبریز از جانباز مدافع حرم حاج صمد فاتح نژاد عیادت و ضمن پیگیری از آخرین وضعیت درمانی وی آرزوی سلامتی و صحت برای این رزمنده و مجاهد عرصه ایثار و شهادت کرد./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات