۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۱۵۰۸۹
رحیم پور ازغدی:

مدیریت نشدن فضای مجازی زمینه ساز وقوع آسیب‌های اجتماعی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فجایع زیادی به سبب عدم مدیریت صحیح فضای مجازی در حال وقوع است.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در نشست "شعاعر دینی و مناسک انقلابی" که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: همه شعائر دینی اسلام با سیاست و انقلابی‌گری ارتباط مستقیم دارند.

وی افزود: امروز باید مناسک انقلاب به روز برگزار شود تا مردم بتوانند به خوبی از آن بهره ببرند بنابراین لازم است اتفاقات دهه 60 برای مردم به خوبی تبیین شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی افراد ضربه خورده از انقلاب مثل گروهک‌ها، اعدامی‌ها و بزهکاران با روش‌های مختلف مانند ایجاد رادیکال و شبهه افکنی درصدد انتقام هستند، ابراز کرد: تبیین تفاوت مرگ بر آمریکای دهه 60 با امروز برای نسل جدید بسیار حائز اهمیت است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه یکی از کوتاهی‌های صورت گرفته عدم تشریح دوران دفاع مقدس و انقلاب برای نسل جوان و نوجوان بوده است، گفت: با وجود اینکه نسل نوجوان از ضریب هوشی و اطلاعات بالایی برخوردار هستند اما متاسفانه قدرت تعقل و استدلال آنان بسیار ضعیف است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه در دهه 60 که ایام ننگ منافقان و مظلومیت انقلابیون بود، عنوان کرد: با کوتاهی‌هایی که صورت گرفت منافقان آن ایام را به نفع خود ثبت و جای جلاد و شهید را عوض کردند و امروز نیز دشمنان چنین مطرح می‌کنند که آغاز کننده جنگ تحمیلی ما بودیم.

وی ادامه داد: در فاجعه دلخراش منا نیز با این حال که سعودی‌ها سهل انگاری کرده بودند همه تقصیرها را به بی‌نظمی حجاج ایرانی نسبت دادند و متاسفانه مردم نیز این سخن را پذیرفتند، امروز اگر یادبودها و مناسبت‌های انقلاب کلیشه‌ای برگزار شود در اصل مجلس ختم انقلاب را برگزار کرده‌ایم و دیگر تبیین ابعاد انقلاب برای نسل حاضر بی‌فایده خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نام اسرائیل متعلق به حضرت یعقوب(ع) است، اظهار داشت: امروز صهیونیسم با انتخاب این نام قصد دارد جنایات خود را توجیه دینی کند بنابراین به جای مرگ بر اسرائیل لازم است مرگ بر صهیونیسم سرداده شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دشمن برای مبارزه با انقلاب دست به تحریف تاریخ می‌زند، گفت: امروز لازم است همه شعارهای انقلاب به زبان نسل جدید تبیین شود چرا که دشمن با تحریف بسیاری از مسائل دست به تاریخ سازی می‌زند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مبلغانی که در فضای مجازی به بی‌دین کردن مردم مشغول هستند، به طور قطع اهل جهنم خواهند بود، تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید: این افراد در تابوتی از آتش قرار خواهند گرفت؛ امروز فجایع زیادی به سبب عدم مدیریت صحیح در فضای مجازی در حال وقوع است.

وی با تاکید بر اینکه دینی کردن خود و جامعه از مهمترین وظایف همگان به شمار می‌رود، گفت: شرکت 20 هزار نفری مردم تهران در نماز عبادی سیاسی جمعه نشان از کم کاری نمازجمعه دارد در حالی که تهران دارای جمعیت میلیونی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مخاطب شناسی در حوزه تولید محتوا و چگونگی بیان اقدامات لازم را انجام دهد./813/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات