۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۱۵۱۵۸
مدیرکل اوقاف مازندران:

دیپلماسی قرآنی بهترین راه حفظ و بقای نظامی اسلامی است

مدیرکل اوقاف مازندران با تأکید بر این که امروز برای حفظ و بقای نظام اسلامی نیازمند دیپلماسی قرآنی هستیم، گفت: با بهره گیری از این راهبرد مهم می توانیم در برابر زیاده خواهی و دشمنی های بدخواهان انقلاب اسلامی بیاستیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف در ساری از کلام الهی به عنوان چراغی برای حرکت در مسیر سعادت و تعالی حقیقی یاد کرد و گفت: بدون بهره گیری از معارف قرآن نمی توانیم به مقصد نهایی برسیم.

وی با بیان این که فاصله گرفتن از معارف قرآنی خسارت های جبران ناپذیری برای فرد و جامعه خواهد داشت، افزود: امروز بسیاری از بحران ها و گرفتاری های جوامع بشری به دلیل فاصله از کلام الهی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سراسر مفاهیم قرآنی سرشار از نور روشنایی است، خاطرنشان کرد: در دنیایی که ظلمت و تاریکی همه جا را فرا گرفته تنها کلام الهی است که می تواند راهنمایی مناسبی برای حرکت در این راه باشد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که قرآن مسیر صحیح زندگی کردن را برای بشریت مشخص کرده است، گفت: متأسفانه این بشر بوده به دلیل غرق شدن در مسائل دینی از این مفاهیم ناب فاصله گرفته است و همین مسأله برای جامعه خسارت بار بوده است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز باید در کنار قرائت قرآن، تدبر در کلام الهی را نیز نباید فراموش کنیم، تصریح کرد: تدبر در مفاهیم الهی انسان را در مسیر صحیح زندگی هدایت خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که از نگاه سطحی به قرآن باید در جامعه به شدت پرهیز شود، خاطرنشان کرد: این نوع نگاه مانع گسترش و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در میان نسل جوان جامعه تأکید کرد و با بیان این که جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی دارند، گفت: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که فرهنگ قرآنی سد محکمی در برابر بسیاری از معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ اصیل به خوبی در جامعه نهادینه شود بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه به حداقل خواهد رسید.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز دشمن همه توان خود را برای کمرنگ کردن باورهای دینی نسل جوان به کار گرفته است، تصریح کرد: راه مقابله و خنثی کردن این توطئه دشمن گسترش مفاهیم قرآنی در سطوح مختلف کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز همه بخش های مختلف جامعه باید قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: باید قرآنی بیاندیشیم، حرف بزنیم و عمل کنیم و در آن صورت یک جامعه کاملاً آرمانی و بر مبنای قرآنی خواهیم داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که امروز باید سبک زندگی قرآنی در همه بخش های جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: اما متأسفانه شیوه زندگی غربی قارچ گونه در همه بخش های جامعه اسلامی در حال نهادینه شدن است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که سبک زندگی غربی جامعه اسلامی را بحران های بسیاری مواجه خواهد کرد، بیان داشت: اگر مفاهیم قرآنی در همه سطوح جامعه اسلامی به ویژه در میان خانواده ها گسترش پیدا کند به حتم جامعه از خطر هجمه های فرهنگی دشمن دور خواهد ماند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که نباید بگذاریم برخی مسائل ضد فرهنگی دشمن باورهای دینی نسل جوان جامعه اسلامی را سست کند، تصریح کرد: امروز هر چه داریم به برکت قرآن و اهل بیت(ع) است و تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه اسلامی بدون  بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) و مفاهیم ناب قرآنی به اهداف متعالی خود دست نخواهد یافت، خاطرنشان کرد: امروز تنها راه برون رفت از مشکلات و خروج از بحران های پیش روی بهره گیری از همین مفاهیم ناب است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران زمینه رشد و گسترش مفاهیم قرآنی و دینی را در جامعه فراهم کرد، گفت: همه مسؤولان کشور باید قدردان این فرصت های ارزشمند باشند و نباید به راحتی فرصت سوزی کنیم.

وی با بیان این که دشمن در برابر یک جامعه قرآنی ذلیل و شکست خورده است، تصریح کرد: یک جامعه قرآنی هیچ گاه در برابر دشمنان و بدخواهان سر تعظیم فرود نخواهد آورد و دست به سازش نخواهد زد بلکه با همه توان و قدرت در برابر زیاده خواهی های دشمنان خواهد ایستاد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن مفاهیم اصیل، ارزشی و انقلابی ما را هدف قرار داده است، گفت: دشمنان می دانند رمز پیشرفت و بقای نظام اسلامی در تقویت و گسترش این مفاهیم ارزشمند است و به همین دلیل تلاش می کند مانع گسترش آن در جامعه شود.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که امروز برای حفظ و بقای نظام اسلامی نیازمند دیپلماسی قرآنی هستیم، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این راهبرد مهم می توانیم در برابر زیاده خواهی و دشمنی های بدخواهان انقلاب اسلامی بیاستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که  رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هنوز از قرآن کریم خیلی دور هستیم، افزود: برخی از محافل قرآنی کم‌رنگ است و این اصلاً برای جامعه اسلامی مطلوب نیست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که قرائت قرآن یک چشمه از چشمه‌های نورانیت را در دل‌های انسان روشن می‌کند، اضافه کرد: تدبر در قرآن کریم بسیار لازم است و امروز بیش از هر چیز دیگری در زندگی خود به تدبر در کلام الهی نیازمند هستیم.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه دوری از قرآن بی‌بصیرتی می‌آورد و حتی جامعه اسلامی را به چالش می‌کشد، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد برخی آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و بی بندوباری در جامعه اسلامی هستیم به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات