۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۱۵۶۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حرم امام رضا منشأ خیر و برکت برای ملت و نظام اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: وجود حرم‌های مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) منشأ خیر و برکات برای ملت مسلمان و نظام اسلامی ایران است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های سالروز میلاد امام رضا(ع)، اظهار کرد: وجود حرم مبارک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران منشأ خیر و برکات برای ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن ولادت مبارک امام رضا(ع)، ضروری است ادارات و دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری شایسته برنامه‌ها با تمام امکانات موجود متحد شده و برای برگزاری باشکوه بیش از پیش جشن و سرور میلاد آن حضرت تلاش کنند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: همچنین در شهرها و روستاهای استان باید مساجد و هیأت‌های مذهبی با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و با هماهنگی امام جماعت و استفاده از اعضای کانون، بسیج، نمازگزاران و هیأت امنا برنامه‌های مفید و مؤثری را در این راستا اجرا کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه وجود مبارک امام رضا(ع) متعلق به همه مردم است، گفت: در این نظام مردم با سلایق و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر با آرامش و تفاهم زندگی می‌کنند؛ ازاین‌رو باید برنامه‌ها جنبه عمومی داشته و قابل مشارکت برای قشرهای مختلف باشد تا همه در آن سهیم باشند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اعزام مسؤولان هیئات مذهبی فعال استان به مشهد مقدس در آستانه سالروز میلاد امام رضا(ع)، گفت: نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی درمجموع ۲۵۰ نفر از مسؤولان و فعالان هیئات مذهبی را برای استفاده از برنامه‌های فرهنگی متعددی اعم از جشن ولادت، اجرای مسابقات فرهنگی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و ایستگاه صلواتی به مشهد مقدس اعزام می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه کرامت، به خصوصیات و ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: در بحث شفاعت بعد از فاطمه الزهرا(س) هیچ کس به مقام شفاعت حضرت معصومه(س) نمی‌رسد؛ زیرا ایشان مظهر زهد و تقوا بوده و در پیشگاه الهی جایگاه بس رفیعی دارد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: بی‌شک آن حضرت می‌تواند الگویی شایسته برای بانوان ما بوده و خواهران می‌توانند با مطالعه سیره زندگی آن حضرت(س) به سعادت دنیوی و اخروی دست یابند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در استان، اظهار کرد: در راستای ترویج برنامه‌های قرآنی و بسط و گسترش آن، کلاس‌های مختلف قرآنی در سرتاسر استان برگزار می‌شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات