۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۱۵۹۳۸
عضو هیات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی:

رسالت طلاب تبلیغ دین بر اساس مخاطب و نیازهای روز است

استادیار رشته فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به بحران های روانی جهان، گفت: رسالت یک طلبه نفود در افکار و تبلیغ دین بر اساس مخاطبان و نیازهای روز است.
حجت الاسلام موسوی بایگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کارگاه تلبس طلاب حوزه علمیه خراسان، عصر امروز با حضور 60 تن از طلاب در سالن آقا مصطفی خمینی(ره) مدرسه علمیه عالی نواب به همت معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد موسوی بایگی، استادیار رشته فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در این کارگاه با بیان این که به اندازه بسط و توسعه اسلام در جهان، توهین و تخریب نسبت به آن نیز افزایش پیدا کرده که این یک زنگ خطر است، گفت: امروز بحران معنویت در جامعه بسیار جدی است و طلاب با پوشیدن لباس رسول اکرم(ص) باید آرامبخش مردم باشند.

استادیار رشته فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به بحران های روانی جهان بیان کرد: امروزه هر 19 دقیقه در آمریکا یک نوزاد معتاد متولد می شود و آمار مرگ ناشی از خودکشی در دنیا بالاست؛ با توجه به این شرایط رسالت یک طلبه نفود در افکار و تبلیغ دین بر اساس مخاطبان و نیازهای روز جهانی نه آن سبک چندین دهه پیش است.

وی با بیان این که در راستای تبلیغ دین خدا، طلاب فاضل باید اشراف نسبی به زبان های زنده روز دنیا داشته باشید، خاطر نشان کرد: امروز باید هدف طلاب را بعد از چندین و چند سال خواندن دروس خارج مشخص کرد و با هدف گذاری او را نسبت به ضرورت تبلیغ و تدریس و فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مدیریتی آنهم در جهان امروز آشنا کرد.

حجت الاسلام موسوی بایگی با بیان این که تبلیغ تنها با یک ابزار همیشگی در مخاطب موثر واقع نمی شود، اظهار کرد: برای هر هدفی ابزارهای مادی، معنوی، فکری، عملی، اجتماعی و اخلاقی متفاوتی وجود دارد که استفاده از آن در تبلیغ یک ضرورت است.

استادیار رشته فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که متاسفانه امروز برخی ها هویت خود را به درستی نشناخته اند، ابراز کرد: متاسفانه تفکر غربی سبب شده تا عده ای در طی عمل جراحی شکل و اندام خود را حتی به صورت های ناپسند معمول درآورند و رسالت اصلی طلبه آشنایی مردم جامعه با هویت حقیقی شان است.

وی در ادامه با اشاره به راه فراگیری احکام، از طلاب خواست تا رساله مراجع را به دقت بخوانند، به استفتائات مراجع در خصوص مسائل روز مراجعه کنند و به سوالات مردم با تحقیق پاسخ دهند که از این طریق می توانند به قوه پاسخگویی احکام برسند./۸۶۴/پ202/ب1

ارسال نظرات