۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۱۶۷۴۷
امام جمعه تبریز:

دشمنان هویت نظام اسلامی ایران را نشانه رفته‌اند

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تأکید بر نقش مهم رسانه در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی گفت: دشمنان هویت نظام اسلامی ایران را نشانه رفته‌اند.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در نشست صمیمی اصحاب رسانه استان که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با حضور اعضای تشکل‌های صنفی در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاری یکی از شغل‌های حساس و خطیر جامعه شناخته می‌شود.
وی با تشریح ویژگی‌های خبرنگار متعهد به جامعه خاطرنشان کرد: توجه به حقیقت و حق مداری، عدالت خواهی، امانت داری، خیرخواهی، شجاعت و شرافت بایستی همواره از سوی خبرنگاران مورد تأکید قرار گیرد، اگر اخلاق در رسانه‌های کشور فراموش شود، مسیر حق‌مداری خدشه‌دار خواهد شد.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که اخلاق در رسانه در هر شرایطی باید از سوی خبرنگاران رعایت شود، تصریح کرد: اصحاب رسانه با پرهیز از غوغاسالاری بایستی به سمت امیدآفرینی در جامعه حرکت کنند، البته این مسأله به معنای نفی نقادی رسانه‌ها از عملکرد مسؤولان نیست، بلکه باید همواره مطالبه‌گری وجود داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم وجود روحیه مطالبه گری از مسؤولان را لازمه دفاع از حق مردم دانست و افزود: اخباری که تنها با تکیه بر ظن و گمان به جای علم و یقین و یا با پیروی از هواهای نفسانی و همچنین شتاب زدگی تهیه و منتشر می‌شوند، منجر به دوری رسانه‌ها از اخلاق می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌های رسانه‌ای غرب و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نقش مهم رسانه در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی بر کسی پوشیده نیست، باید دانست که امروز دشمنان هویت نظام اسلامی ایران را نشانه رفته‌اند.
وی با بیان این‌که حوزه گفتمانی و هویتی نظام مورد هدف بدخواهان انقلاب اسلامی است، گفت: اصحاب رسانه می توانند با روحیه جهادی و انقلابی و همچنین جریان سازی های مبتنی بر رهنمودهای ولایت فقیه، اهداف دشمنان انقلاب اسلامی ایران را خنثی کنند.
امام جمعه تبریز خبرنگاران را معماران فرهنگی و فکری جامعه معرفی کرد و افزود: با توجه به هجمه گسترده و سنگین دشمنان نظام اسلامی و نقش مهم و اثرگذار رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی، شایسته است که مسؤولان در رسیدگی و و رفع مشکلات جامعه رسانه ای استان قدم بردارند./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات