۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۵۱۶۸۵۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تمامی فعالان رسانه‌ای زیر چتر حمایتی خانه مطبوعات قرار گیرند

محمدپور گفت: خانه مطبوعات نقش محوری در همگرایی تشکل های صنفی مطبوعات استان دارد، توصیه می کنیم تمامی فعالان رسانه زیر چتر حمایتی خانه مطبوعات قرار گیرند.
سواد رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در همایش نکوداشت مقام خبرنگار که به همت خانه مطبوعات استان در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ها جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان ها در عصر معاصر محسوب می شوند.

وی با بیان این‌که کارکرد رسانه ها در همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و فرهنگی مشهود است، خاطرنشان کرد: امروزه جامعه ای توسعه یافته تلقی می شود که بتواند در کنار توسعه شاخص های اجتماعی و اقتصادی بر معیار آموزش و اطلاعات و در حقیقت عنصر دانایی اجتماعی تاکید کند.

محمدپور با تأکید بر این‌که رسانه ها نقش تاثیرگذاری در ارتقای آگاهی جامعه برعهده دارند، تصریح کرد: در دنیای کنونی توجه به نقش و اثر رسانه در سیاستگذاری های ملی و منطقهای از اهمیت اساسی برخوردار است، زیرا باید در فرآیند توسعه و اتخاذ استراتژی های مناسب، نقش اساسی خویش را ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که خبرنگاران به عنوان اصلی ترین عناصر تولید اطلاعات و اشاعه آگاهی های عمومی، نیازهای جامعه را درک می‌کنند و برای انتشار آن خود را مسوول می‌دانند، افزود: مواجهه با کاستی‌ها، سهل‌انگاری‌ها و کمبودهای موجود برای هیچ خبرنگاری خوشایند نیست.

وی با اشاره با اشاره به این‌که رسانه ها ضمن توجه به امر اطلاع رسانی، نقش مهمی در گسترش امید و آرامش و نشاط در جامعه دارند، گفت: تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه وابسته به حق‌مداری، عدالت‌طلبی و نقد منصفانه خبرنگاران است، این رسانه ها هستند که می توانند سطح باور و اندیشه جامعه را ارتقاء دهند.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود در قالب تریبون آزاد که با طرح سؤالات و ارایه نکته نظرات خبرنگاران همراه بود، اظهار داشت: خانه مطبوعات نقش محوری در همگرایی تشکل های صنفی مطبوعات استان دارد، توصیه می کنیم تمامی فعالان رسانه زیر چتر حمایتی خانه مطبوعات قرار گیرند.

وی با تأکید بر این‌که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم به ساماندهی خبرنگاران در سراسر کشور است، گفت: اگر مشکلات فعالان رسانه ای به صورت منسجم و از مسیر خود که خانه مطبوعات است؛ بیان شود، می‌توانیم هرماه جلساتی با حضور مدیران استانی برای طرح مشکلات برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر توجه به نقد منصفانه و اخلاق‌مدارانه از سوی رسانه ها افزود: انتقاد سازنده قطعا با تخریب و سیاه‌نمایی تقاوت دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناظر جریان خبری استان با تخریب رسانه‌ها برخورد می کند و حامی جدی فعالان صادق رسانه ای است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات