۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۱۶۸۷۷
امام جمعه بروجرد:

۱۷ مرداد، روز بیان مشکلات فعالان رسانه ‎ای است

امام جمعه بروجرد ۱۷ مرداد روز خبرنگار را روز بیان مشکلات فعالان رسانه ‎ای عنوان کرد و گفت: باید در عرصه عمل مشکلات این قشر را برطرف و از آنان حمایت کرد و این مهم باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.
خبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجتالاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان با گرامی داشت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی گفت: رسالت مهم خبرنگاران افشای جنایات وحشیانه آمریکا در دنیا به ویژه دنیای اسلامی و منطقه است.

وی نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه را از رسالت مهم خبرنگاران خواند و افزود: فعالان رسانه ای باید جنایات آمریکا را در کشورهایی همچون عراق، سوری، یمن، بحرین و لبنان به تصویر بکشند.

خبرنگاران جنایات صهیونیسم بینالملل را به جهان مخابره کنند

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه امروزه که خبرنگاران مزدور و دستگاههای عظیم تبلیغاتی صهیونیستی نسبت به تحریف حقایق و واقعیات میکوشند تا مردم بی دفاع و بی پناه عراق، سوریه و فلسطین را تروریست معرفی کنند، اظهار داشت: خبرنگاران باید جنایات صهیونیسم بینالملل را به جهان مخابره کنند.

وی پرهیز از سیاه نمایی و انعکاس مشکلات مردم را از دیگر وظایف اصحاب رسانه عنوان کرد و اظهار داشت: خبرنگاران در بصیرت بخشی و آگاهی دادن به جامعه همواره ایفای نقش می کنند و رسالت این قشر در بیداری بخشی به جامعه بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به نقش فعالان عرصه خبر در تقویت وحدت و امنیت ملی ادامه داد: خبرنگاران باید بدون ترس و واهمه با بیان مشکلات مردم و جامعه رفتارهای مسؤولان را نقد کنند و نقد منصفانه را فراموش نکنند.

وی روز خبرنگار را روز بیان مشکلات فعالان رسانه ای خواند و اظهار داشت: همواره در مقام سخنرانی و شعار از خبرنگاران حمایت میشود و در مقام عمل اقدامی در راستای رفع مشکلات این قشر رخ نمی دهد.

امام جمعه بروجرد مشکلات معیشتی، نداشتن امنیت شغلی و برخوردهای قهرآمیز برخی مسؤولان را از دغدغه های خبرنگاران دانست و یادآور شد: این قشر زحمت کش با وجود مشکلات و کاستیهای فراوان، با عشق به کار خبر پرداخته و در انجام رسالت خویش کوتاهی نمی کنند.

وی دوری از سیاه نمایی و سفید نمایی مطلق را از دیگر ویژگی اصحاب رسانه دانست و بیان داشت: خبرنگاران با توجه به نقشی که در عمران و آبادانی کشور دارند، باید در جهت پیشرفت کشور در عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گام های مؤثری بردارند./9459/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات