۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۵۱۶۹۷۰
امام جمعه تبریز:

راه نجات کشور عدم وابستگی به نفت است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر رهایی از اقتصاد تک محصولی، گفت: تنها راه نجات کشور تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به نفت است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر سه شنبه در دیدار مدیران معاونت اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران از هر توطئه‌ای برای براندازی نظام بهره برده اند.

وی با بیان این‌که آخرین حربه دشمنان در سال‌های اخیر ضمن تحمیل تهاجم گسترده فرهنگی، بر تحریم‌های اقتصادی متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: بدعهدی آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، ناقض تعهدات آنها در برجام است، لازم مجلس و دولت با اقتدار در این زمینه برخورد کنند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که دشمنان توان مقابله نظامی برای براندازی انقلاب اسلامی ایران را نداشته و ندارد، گفت: در سایه آمادگی نیروهای مسلح، دشمنان از هر جهت توان مقابله با نظام را ندارند، از این رو دشمنان امروز تمامی اهداف شوم خود را در دو عرصه اقتصادی و فرهنگی پیگیری می کنند.

وی با بیان این‌که هجمه فرهنگی و اقتصادی دشمن تعطیلی ندارد، افزود: ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه، هویت‌زدایی از جوانان، استحاله فرهنگی، بدبینی مردم نسبت به مسؤولان، تضعیف ولایت فقیه و ترویج فساد و فحشا تنها گوشه ای از برنامه های دشمن برای زمینه‌سازی برنامه های براندازانه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر هوشیاری مردم و مسؤولان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، گفت: البته این امر نباید موجب غفلت در زمینه های اقتصادی شود، چراکه گسترش دامنه مشکلات اقتصادی و به دنبال آن بروز معضلات مختلف در معیشت مردم جزء برنامه های دشمن است، مسؤولان نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت باشند.

امام جمعه تبریز تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به مؤلفه‌های کاربردی آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: وابستگی اقتصاد کشور به نفت باید سال به سال کمتر شود تا دشمنان نتوانند از حربه تحریم نفت کشور را تحت فشار قرار دهند، امروز تنها راه نجات کشور تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به نفت است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات