۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۱۷۱۱۷

آثار تاریخی مذهبی ایران؛ سوژه کارگردان یونانی

كارگردان یونانی در دیدار با رایزن فرهنگی كشورمان در آتن از ساخت مستند آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران خبر داد.
روزلینا لدا، كارگردان یونانی

به گزارش خبرگزاری رسا، جرج پاپاداکیس رییس مرکز سمعی و بصری چندفرهنگی یونان و کارگردان و تهیه‌کننده، به همراه روزلینا لدا، هنرمند، كارگردان و تهیه‌کننده مستند چندقسمتی تلویزیونی با موضوع ایران، با حضور در رایزنی فرهنگی كشورمان در آتن با علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

روزلینا لدا، در این دیدار در توضیح مستندی كه تهیه‌كنندگی آن را به عهده دارد، گفت: چند سال قبل به خاطر علاقه فراوانی که به تاریخ و تمدن ایران دارم، با اجاره کردن منزلی در تهران و با مجوز مسؤولان ایرانی، اقدام به تهیه فیلمی مستند از آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی کشور بزرگ ایران كردم و با کار زیادی که حدود 7 سال به طول انجامید، این مستند هم‌اینک آماده نمایش است.

وی افزود: موضوع این فیلم آثار باستانی، تاریخی و جامعه‌شناسی ایران همچون تخت جمشید، آثار شوش، مشهد، تهران و دیگر شهرها و ابنیه‌های مهم ایران است که با تمرکز بر اشعار فردوسی و دیگر اشعار شاعران ایرانی ساخته شده است.

روزلینا لدا تصریح کرد: با توجه به تحصیلات خود در رشته هنر و همچنین تشابهات فرهنگی بین ایران و یونان، تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم تا بتوانم به آشنایی بیشتر دو ملت ایران و یونان کمک کنم.

علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی كشورمان نیز طی سخنانی در این دیدار بر توسعه همکاری‌های فرهنگی و ضرورت آشنایی هر چه بیشتر دو ملت متمدن ایران و یونان با فرهنگ‌های یکدیگر، تأكید كرد./994/ب102/ف

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات