۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۵۸۹
امام جمعه گتوند مطرح کرد؛

کنگره حج فرصتی برای مطالبه گری و دادخواهی در برابر استکبار جهانی

امام جمعه گتوند گفت: کنگره عظیم حج قطعا فرصت مناسبی برای مطالبه گری و دادخواهی علیه استکبار جهانی و ظالمان بوده و باید از این ظرفیت مهم کنگره عظیم حج به طور مطلوب استفاده کرد.
مکه - کعبه - مسلمانان

حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی، امام جمعه گتوند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبیین فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، اظهار داشت: کنگره عظیم و بین الملی حج نماد تولید ابراهیمی است و حجاج بیت الله الحرام اگر بتوانند از این ظرفیت حج برای ترویج یا اشاعه فرهنگ تولیدی و اسلامی استفاده کنند، به اهداف اصلی حج خواهند رسید.

امام جمعه گتوند در ادامه با اشاره به نگاه اصلی به مقوله حج، خاطرنشان کرد: نگاهمان نباید به مقوله حج، به عنوان یک مراسم و مناسبت باشد بلکه نگاهمان به این فریضه الهی باید ظرفیتی برای انسجام، اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی با شعار مبارزه با طاغوت باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند بیان داشت: حجاج بیت الله الحرام در کنگره عظیم حج در کنار یکدیگر ظلم های طاغوت زمان و استکبار جهانی یعنی رژیم صهیونیستی و همدستانش و همچنین جسارت ها و دخالت های آنان در کشورهای اسلامی را به طور جدی محکوم کنند.

حجت الاسلام شاه آبادی ابراز داشت: کنگره عظیم حج فرصتی است برای مطالبه گری امت اسلامی از ظلم وبیداد برخی کشورهای مستکبر که جهان اسلام و دیگر جوامع از آن ها ضربان زیادی خوردند که با این مطالبه گری و اعتراض در کنگره عظیم حج، روحیه استکبار ستیزی در دنیا تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به بعد معنوی حجاج در موسم حج ابراهیمی، اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب بعد معنوی و خودسازی باید در اولویت و اهمیت حجاج بیت الله الحرام در کنگره عظیم حج قرار گیرد و قطعا اماکن مقدس در سرزمین حجاز ظرفیت هایی و فرصت هایی برای خودسازی انسان و حجاج موسم حج ابراهیمی به ویژه در روز عرفه و دیگر ایام مقدس است.

امام جمعه گتوند در پایان تصریح کرد: حجاج ایرانی در مناسک حج ابراهیمی به یاد امام زمان(عج) باشند و برای ظهور منجی عالم بشریت بسیار دعا کنند که ظهور ایشان قطعا با سقوط ظلم و جور حاکمان مستبد در جهان و اقامه عدل و داد در سراسر دنیا به همراه خواهد بود./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات