۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۱۷۹۲۸
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

رعایت حد و مرز شرعی سبب تحکیم بنیان خانواده می شود

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: رعایت حدود شرعی و التزام به آنها برای سلامت روابط اعضای خانواده و رفتار مناسب ضروری است و اگر این حدود ها راعایت نشود قطعا مشکلات بسیار زیادی درون خانواده ایجاد خواهد شد.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، ظهر امروز در مسجد ثقلین این شهر اظهار داشت: یکی از مشکلات خانواده به بی توجهی به رعایت حدود و مرز های شرعی بر می گردد.

وی افزود: رعایت حدود شرعی و التزام به آنها برای سلامت روابط اعضای خانواده و رفتار مناسب آن ها ضروری است و اگر این حدود ها راعایت نشود قطعا مشکلات بسیار زیادی درون خانواده ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام تقوایی خاطرنشان کرد: از مهمترین عوامل موثر در روابط عاطفی رضایت بخش بین زن و شوهر، رعایت حدود روابط زن و مرد نامحرم است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: مهار تماس های چشمی و روابط کلامی بین زن و مرد نامحرم در محدوده عرفی لازم، و دوری از نگاه ها و روابط کلامی معنادار که حتی بار جنسی کمی داشته باشد، در پیش گیری از اختلاف ها نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه تحقیقات بیانگر این است مردانی که عکس زنان زیبا را می بینند، همسران خودشان جذابیت کمتری پیدا می کند، گفت: این واضح است که ارزش گذاری کمتر به همسر، زمینه روابط عاطفی ضعیف تر را فراهم می کند.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: کمترین تاثیر نگاه ها و روابط عاطفی لذت بخش همراه با بار جنسی، یا ارضای آنها در بیرون از محدوده خانواده، سرد شدن این روابط در خانواده نمود می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز کرد: از حدود دیگری که به زنان مربوط می شود، پوشش شرعی است و این امر مهم هم در خود زنان تاثیر دارد و هم مردانی که آنان را می بینند.

این مدرس حوزه با اشاره به تحقیقاتی که در مورد پوشاندن زیبایی های زنان انجام شده است، عنوان داشت: در این تحقیقات ثابت شده که پوشاندن زیبایی های زنان مانع افزایش آستانه ادراکی مردان و در نتیجه موجب کاهش اختلافات زناشویی است.

وی یادآور شد: حفظ و رعایت حجاب و عفاف افزون بر اینکه یک امر دینی و الزامی شرعی است و رعایت نکردن آن موجبات خشم خدا و عذاب الهی را در پی دارد، سبب کاهش جرائم و افزایش امنیت زنان در اجتماع خواهد شد./۸۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات