۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۲۰۶۰۰
استاد حوزه:

تحدید نسل تهدیدی جدی برای جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام پناهیان نسبت به پیامدهای ناگوار تحدید نسل در جامعه هشدار داد و این موضوع را تهدیدی برای ایران اسلامی دانست.
حجت الاسلام احمد پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پناهیان در مراسمی که به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در حسینیه مقتل الشهدا قم برگزار شد، با اشاره به این که امروزه در جامعه به مسأله ازدواج بسیار بی توجهی می شود، گفت: متأسفانه مبانی اصیل ازدواج مورد غفلت واقع شده و بیشتر فضای عرفی و قومی در این عرصه حکمفرمایی می کند.

فعال فرهنگی با بیان این که دشمنان توانسته اند تأثیرات سوء بر جریان ازدواج در جامعه بگذارند، اظهار داشت: امروزه با مشاهده بالا رفتن آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، تجمل گرایی ها و غیره به وضوح درمی یابیم که دشمن بر فرهنگ ما تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: اگر این منوال به همین ترتیب ادامه یابد در چند سال آینده، ایران جزء پیرترین کشورها می شود؛ آمار ها بسیار تکان دهنده است؛ امروزه مشاهده می شود که افراد به دلایل بسیار پیش پا افتاده زمان ازدواج را به تأخیر می اندازند و برای همین میزان کیفیت و کمیت ازدواج ها در جامعه به شدت پایین آمده است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این که محبوب ترین امر در نزد خداوند، ازدواج است، عنوان کرد: پدران و مادران باید بدانند که فرزندان خود را از کودکی به گونه ای تربیت کنند که در آینده پدران، مادران و همسران خوبی باشند؛ گاهی والدین احساس می کنند که در عرضه ازدواج فرزندانشان مسؤولیتی ندارند، در حالی که نقش اصلی و کلیدی بر عهده خودشان است.

رییس هیأت محبین اهل بیت(ع) به جریان ازدواج امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و بیان داشت: خدای متعال به مناسبت این ازدواج مبارک سه برکت را شامل امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) کرد که عبارت از عشق به خدا، ولایت بر همگان و ولادت ائمه معصومین(ع) و ادامه یافتن جریان امامت تا قیامت، است؛ در اینکه خداوند ولایت را بعد از ازدواج به این دو معصوم بزرگوار عنایت کرد، یعنی سیاسی ترین مسأله جهان وابسته به نهاد خانواده است؛ جای بسی تأسف است که برخی مسائل سیاسی را جدای از فرهنگ می دانند.

وی با اشاره به این که امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) قبل از هر چیز عاشق خداوند شدند، ابراز داشت: جوانان باید از این مهم الگو بگیرند و در درجه اول عاشق خداوند شوند؛ اگر کسی عاشق خداوند شد به یقین تمام وجودش سرشار از عشق نسبت به مردم می شود و همانند امام راحل جان خود را برای سعادت مندی مردم فدا می کند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: همه ما نعمت ولایت و  امامت را مدیون ازدواج با برکت امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) هستیم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات