۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۲۱۰۸۱
امام جمعه تبریز: 

خرید کالای ایرانی نیازمند فرهنگ‌سازی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر توجه به حمایت از تولیدکنندگان داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: خرید کالای ایرانی نیازمند فرهنگ‌سازی است.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: حمایت از تولید داخلی باید به یک فرهنگ عمومی و رایج جامعه تبدیل شود.
وی با اشاره به این‌که گرایش مردم به خرید کالای ایرانی نیازمند فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: نقش اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه اهالی رسانه در ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان و کارگران داخلی بسیار مهم و ارزشمند است که بهره‌مندی از زبان هنر در این راستا ضرورت دارد.
امام جمعه تبریز توجه به حمایت از تولیدکنندگان داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت دوازدهم رسالت خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، مسؤولیت امروز دولتمردان اصلاح اقتصاد، مدیریت صحیح اقتصادی و عمل به شعار سال به عنوان راه‌حل اصلی اصلاح اقتصاد کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تقدیر از اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصریح کرد: دولت بایستی زمینه های لازم برای توسعه صادرات غیرنفتی و رهایی از اقتصاد تک محصولی را فراهم کند، اصلاح نظام بانکی کشور نیز بایستی از سوی سه قوه پیگیری و عملیاتی شود.
وی وابستگی اقتصاد به نفت را از توطئه های شوم رژیم گذشته دانست و گفت: دولت جدید که به پشتوانه رأی حداکثری مردم افتخار خدمتگزاری پیدا کرده است؛ باید به مقوله‌ اقتصاد و فرهنگ به صورت ویژه توجه کند، بیکاری و رکود مهم‌ترین معضلاتی است که امروز جامعه با آن درگیر می باشد.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که مسؤولیت دولت در حوزه فرهنگ کمتر از رسالت خطیرش در عرصه های اقتصادی کشور نیست، تصریح کرد: دولت با بهره‌مندی از ابتکار، خلاقیت و اندیشه جوانان انقلابی، ارزش‌های دینی را تقویت کند و به دنبال ترویج سبک زندگی اسلامی در مقابله اندیشه های التقاطی و انحرافی غرب باشد.
همچنین در این جلسه داود بهبودی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و در ادامه علی پیروزمنش، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تشریح اولویت های شورای فرهنگ عمومی استان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی پرداخت./935/
پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات